KudoZ home » Dutch to German » Geology

geulrandbestorting

German translation: Aufschüttung, Beschüttung des Fahrrinnenrands


09:38 Oct 30, 2006
Dutch to German translations [PRO]
Science - Geology / waterstaat
Dutch term or phrase: geulrandbestorting
Kontext siehe untenstehenden Satz mit "kreukelberm".
Thomas Kozinowski
Germany
German translation:Aufschüttung, Beschüttung des Fahrrinnenrands
Explanation:
Ik heb een keer over een internationale onderwater-gasleiding vertaald, en daar hadden ze het over Aufschüttung of Beschüttung.

In de link staan deze twee woorden niet, maar de glossary is erg uitvoerig, misschien heb je er nog iets aan.
Selected response from:

Susanne Bittner
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3---Arjan_Plantinga
3Aufschüttung, Beschüttung des Fahrrinnenrands
Susanne Bittner


Discussion entries: 2





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Aufschüttung, Beschüttung des Fahrrinnenrands


Explanation:
Ik heb een keer over een internationale onderwater-gasleiding vertaald, en daar hadden ze het over Aufschüttung of Beschüttung.

In de link staan deze twee woorden niet, maar de glossary is erg uitvoerig, misschien heb je er nog iets aan.


    Reference: http://www.kennisbank-waterbouw.nl/Glossary/NLWaterbouw.txt
Susanne Bittner
Native speaker of: German
PRO pts in category: 4

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
---


Explanation:
Ik weet van een vorige vertaling dat een kreukelberm de onderste rand van een zeedijk is. Belegd met zware stenen (meest basalt of een andere zware natuursteen).

Example sentence(s):
  • --
  • ---
Arjan_Plantinga
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GreekGreek