KudoZ home » Dutch to German » IT (Information Technology)

spinploeg

German translation: Rettungsteam


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:spinploeg
German translation:Rettungsteam
Entered by: Annette Heinrich

16:25 Apr 24, 2008
Dutch to German translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / Verhalten bei Betriebsunfällen
Dutch term or phrase: spinploeg
Aus den Leitlinien eines Unternehmens für Verhalten nach Unfällen:

Melding en eerste hulp buiten werktijd:
Bel de BHV-er van de *spinploeg* op toestel 432. Deze zal zo spoedig mogelijk de situatie beoordelen en afhankelijk van de aard en ernst van het ongeval het Hoofd BHV of externe hulpverleningsdiensten inschakelen.

Hinweis: BHV = bedrijfshulpverlener

Da "spinploeg" keinen Google-Treffer ergibt, frage ich mich, ob es das Wort überhaupt gibt bzw. ob es richtig geschrieben ist. Hat jemand spinploeg oder etwas Ähnliches schon gehört? Danke für eure Hilfe!
Annette Heinrich
Rettungsteam
Explanation:
Hinten im Literaturverzeichnis Link1: Busser G, Giesen P. Een spin in het web: de telefoonarts, een nieuwe functie in de
grootschalige huisartsenpost Med Contact 2002 (57) 38: 1353-55.
Link 2: De meldkamer fungeert bij incidenten als het 'spin in het web'. Zij onderhouden de contacten met alle eenheden, ziekenhuizen, huisartsen, instanties e.d.
Selected response from:

Konrad Schultz
Grading comment
Danke, Konrad. Jetzt verstehe ich den Sinn dieses seltsamen Begriffes und Rettungsteam passt prima in den Kontext.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Spinnschicht / SpinnereischichtHarry Borsje
1RettungsteamKonrad Schultz


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Spinnschicht / Spinnereischicht


Explanation:
Het zou me verbazen als dit bedrijf *geen* spinnerij heeft, althans een bewerkingsproces dat iets met spinnen te maken heeft en dus door de spinploeg wordt uitgevoerd.

IT lijkt me dus de verkeerde categorie in dit geval.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-04-24 18:27:01 GMT)
--------------------------------------------------

Zie b.v. ook http://www.bellatex.de/de/frameset_jobs.php


Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Danke, Harry, aber das Unternehmen hat definitiv keine Spinnerei und auch nichts mit Textilien zu tun. (Es ist auf Prozesstechnologie für die Getränkebranche spezialisiert.)


3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Rettungsteam


Explanation:
Hinten im Literaturverzeichnis Link1: Busser G, Giesen P. Een spin in het web: de telefoonarts, een nieuwe functie in de
grootschalige huisartsenpost Med Contact 2002 (57) 38: 1353-55.
Link 2: De meldkamer fungeert bij incidenten als het 'spin in het web'. Zij onderhouden de contacten met alle eenheden, ziekenhuizen, huisartsen, instanties e.d.


    www.cvz.nl/resources/ rpt0405_huisartsendienstenstructuren_bijl8_tcm28-19281.pdf
    Reference: http://www.ivokreeftmeijer.nl/index.php?option=com_content&t...
Konrad Schultz
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8
Grading comment
Danke, Konrad. Jetzt verstehe ich den Sinn dieses seltsamen Begriffes und Rettungsteam passt prima in den Kontext.