KudoZ home » Dutch to German » Marketing

opspelen

German translation: einem Wunsch entgegen kommen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:inspelen op
German translation:einem Wunsch entgegen kommen
Entered by: Gideon van Zoest

19:51 May 20, 2003
Dutch to German translations [PRO]
Marketing
Dutch term or phrase: opspelen
"Net als de vrijheid om die keuzes zelf te kunnen maken. Letterlijk. Wij spelen daar graag op in door je kennis te laten maken met de nummer 1-rekening voor jonge mensen"
Elke Fehling
Wir kommen diesem Wunsch gerne entgegen...
Explanation:
..., indem wir dich (Sie) mit dem Nummer 1 Konto für junge Leute bekanntmachen wollen / indem wir dir/Ihnen das .... vorstellen / präsentieren möchten.
Selected response from:

Gideon van Zoest
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Wir kommen diesem Wunsch gerne entgegen...
Gideon van Zoest
4wir reagieren hier gerne auf, indem wir usw....Paula Molewijk
4 -1entsprechen
Henk Peelen
3 -1Verständnis zeigen fürChantal Dillen


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Wir kommen diesem Wunsch gerne entgegen...


Explanation:
..., indem wir dich (Sie) mit dem Nummer 1 Konto für junge Leute bekanntmachen wollen / indem wir dir/Ihnen das .... vorstellen / präsentieren möchten.

Gideon van Zoest
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 153

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  EdithK
4 mins

agree  Els Peleman
24 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Verständnis zeigen für


Explanation:
Het is niet "opspelen", maar "inspelen op", eigenlijk "reageren op".
Ik ben zeker van het Nederlands, maar niet van de Duitse vertaling.

Chantal Dillen
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Gideon van Zoest: Nee, want dit betekent 'begrip hebben voor', hetgeen niet bedoeld is.
6 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
entsprechen


Explanation:
es ist "inspelen op", nicht "opspelen in"

Wir enstprechen gerne die/Ihren Bedürfnisse an Wahlfreiheit ..

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-20 20:25:21 (GMT)
--------------------------------------------------

inspelen op ..... betekent: inhaken op ...., met je plannen rekening houden met ....

Wir nehmen gerne Rücksicht auf Ihren Bedürfnisse an Wahlfreiheit...
Wir berüchsichtigen gerne ...
Wir rechnen gerne mit ....
Wir tragen gerne Ihren Bedürfnisse an Wahlfreiheit Rechnung ...
Wir greifen gerne Ihren Bedürfnisse an Wahlfreiheit auf ...


--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-21 04:31:06 (GMT)
--------------------------------------------------

wat er ook op lijkt: aansluiten bij
Wir schließen uns die (Bedürfnisse an ) Wahlfreiheit an ..


Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 848

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Gideon van Zoest: Hier wordt niet bedoeld 'overeenkomen met'. Entsprechen regeert overigens de Dativ!
4 mins
  -> nou moe, ben jij "academisch geschoold vertaler Duits"? "entsprechen" betekent ook "beantwoorden/voldoen aan". Enne ... geen politiek hé. Als we bakkeleien willen over wie wie moet regeren, moeten we een andere site opzoeken volgens Henry. Gelijk heeft ie

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wir reagieren hier gerne auf, indem wir usw....


Explanation:
inspelen op betekent: een reactie geven op = reagieren of
een antwoord geven op = eine Antwort geben auf usw ..........

Paula Molewijk
Netherlands
PRO pts in pair: 116