KudoZ home » Dutch to German » Mechanics / Mech Engineering

schaduwgereedschappen

German translation: Ersatzwerkzeuge


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:schaduwgereedschappen
German translation:Ersatzwerkzeuge
Entered by: Gisela Germann

19:48 Jan 16, 2008
Dutch to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Dutch term or phrase: schaduwgereedschappen
Onze CNC machines zijn uitgerust met een automatisch staflaadmagazijn. Doordat deze machines beschikken over een geavanceerd beveiligingssysteem zoals beitelbreukbewaking, standtijdbeheersing en **schaduwgereedschappen**, kunnen zij onbemand draaien.
Gisela Germann
Germany
Ersatzwerkzeuge
Explanation:
Het lijkt mij dat bij een 'beitelbreuk' de machine een identieke reservebeitel klaar heeft staan die dan automatisch wordt gewisseld.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Das hat mich überzeugt, danke
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Schattenwerkzeuge
WIDIC
2 +1ErsatzwerkzeugeHarry Borsje


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Schattenwerkzeuge


Explanation:
http://www.etest-digitalkamera.de/Software-Internet.Bildbear...


WIDIC
Germany
Specializes in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Wolfgang Jörissen: Ob das wohl gemeint ist?
2 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Ersatzwerkzeuge


Explanation:
Het lijkt mij dat bij een 'beitelbreuk' de machine een identieke reservebeitel klaar heeft staan die dan automatisch wordt gewisseld.



    Reference: http://www.valfra.ch/val_masch.htm
Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 72
Grading comment
Das hat mich überzeugt, danke

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Susanne Bittner: Als ik er iets aan vast kan knopen, dan dit.
1 hr