KudoZ home » Dutch to German » Other

de berlijnse muur werd vroeger bewaakt om vluchtpogingen te voorkomen

German translation: Die Berliner Mauer wurde früher bewacht um Fluchtversuche zu verhindern.


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:de berlijnse muur werd vroeger bewaakt om vluchtpogingen te voorkomen
German translation:Die Berliner Mauer wurde früher bewacht um Fluchtversuche zu verhindern.
Entered by: Alexander Schleber

15:53 Mar 13, 2002
Dutch to German translations [Non-PRO]
Dutch term or phrase: de berlijnse muur werd vroeger bewaakt om vluchtpogingen te voorkomen
de berlinse muur werd vroeger niet bewaakt om vluchtpogingen te voorkomen
inge
Die Berliner Mauer wurde früher bewacht um Fluchtversuche zu verhindern.
Explanation:
Dat is het.
Geen commentaar nodig.
Selected response from:

Alexander Schleber
Belgium
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Die Berliner Mauer wurde früher (nicht) überwacht um Fluchtversuche zu verhindern.
Thijs van Dorssen
5 -1Die Berliner Mauer wurde früher bewacht um Fluchtversuche zu verhindern.
Alexander Schleber


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Die Berliner Mauer wurde früher bewacht um Fluchtversuche zu verhindern.


Explanation:
Dat is het.
Geen commentaar nodig.

Alexander Schleber
Belgium
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 235

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Wolfgang Jörissen: moet daar geen comma tussen bewacht en um?
2 mins
  -> Dus Thijs en ik hebben dezelvde tikfout gemaakt.

disagree  Els Peleman: Da soll tatsächlich ein Komma stehen laut Grammatikregeln. :)
2 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Die Berliner Mauer wurde früher (nicht) überwacht um Fluchtversuche zu verhindern.


Explanation:
Hallo Inge, je hebt een keer met en een keer zonder 'niet' geschreven.

Je kan ook gewoon 'die Mauer' i.p.v. 'die Berliner Mauer' zeggen. Die Mauer is een begrip.

Ik hoop dat je er zo wel uitkomt.

Groetjes uit Keulen

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-13 16:11:43 (GMT)
--------------------------------------------------

Wolfgang heeft gelijk, er moet een comma na \'überwacht\'

Thijs van Dorssen
PRO pts in pair: 32