KudoZ home » Dutch to German » Other

Hij neemt teveel zout

German translation: Er nimmt zuviel Salz


13:24 Oct 29, 2002
Dutch to German translations [Non-PRO]
Dutch term or phrase: Hij neemt teveel zout
Hij neem te veel zout. Vergeet je niet op te bellen. Zulke boeken leest hij niet. Willem vergeet zijn tas. De inbreker steelt het schilderij. Eet zij veel aardappels. Hij belooft te komen. Deze vrouw geeft te veel geld uit. Deze man belooft mij dat niet te doen. Zie jij wat er gebeurtt. Belooft hij dat. Ik geef het niet terug. Ik sta hier al een uur. Peter breekt het kopje. Dit gebeurt dagelijks
Joan
German translation:Er nimmt zuviel Salz
Explanation:
was ist das Problem??
Selected response from:

xxxbabbelfish
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Er nimmt zuviel Salzxxxbabbelfish
5 +2Doe je huiswerk maar lekker zelf, hoor. (o:
Thijs van Dorssen
2 +2Er nimmt zu viel Salz.TRANSWORT


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Er nimmt zuviel Salz


Explanation:
was ist das Problem??

xxxbabbelfish
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 107
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Thijs van Dorssen: Das Problem ist, dass du nicht alle ihre Hausaufgaben gemacht hast. (C:b Heute hat die Schule in NRW nämlich wieder angefangen!
16 mins
  -> das habe ich mir schon gedacht - aber die Sätze sind so einfach, die kann doch jeder Volli... selbst übersetzen, wenn er nur ein bisschen nachdenkt. Passt ja irgendwie zur Pisa Studie:-))

agree  Hans G. Liepert: siehe letzter Satz: dit gebeurt dagelijks
4 hrs

agree  OlafK: Er nimmt zu viel Salz, 2 Wörter, neue Rechtschreibung, bitte üben
11 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Doe je huiswerk maar lekker zelf, hoor. (o:


Explanation:
Je leert veel meer als je het zelf eerst probeert.

Groetjes

Thijs van Dorssen
PRO pts in pair: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Klaus Herrmann: Dit gebeurt dagelijks :-)))
10 mins
  -> Hi Klaus, hast du am Sonntag den Orkan auch erfolgreich überlebt? (C;b

agree  xxxbabbelfish: o.k. - dat vind ik s
53 mins
  -> Wie Klaus schon sagte, dit gebeurt dagelijks! (s.o.) (C;b -

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
Er nimmt zu viel Salz.


Explanation:
Wenn ich mir die Sätze ansehe, habe ich den Eindruck, sie stammen aus einem Übungsbuch für die niederländische Sprache!?

TRANSWORT
Germany
PRO pts in pair: 39

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Thijs van Dorssen: Und zufällig hat die Schule in NRW gestern auch wieder angefangen. So ein Zufall! Aber ich denke, dass es sich eher um ein niederländisches Übungsbuch für die deutsche Sprache handelt. (C;b
31 mins

agree  OlafK
9 hrs