KudoZ home » Dutch to German » Other

welzijnproducten (hier)

German translation: Verbesserung der Lebensqualität


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:welzijnproducten
German translation:Verbesserung der Lebensqualität
Entered by: xxxGAK

06:20 Jul 2, 2003
Dutch to German translations [PRO]
Dutch term or phrase: welzijnproducten (hier)
Zoals in bovenstaande subparagraaf al duidelijk werd is ‘welzijn’ een ruim begrip. Het is daarom ook zeer lastig en gecompliceerd aan te geven welke **welzijnsproducten** ouderen nodig hebben om als volwaardig lid deel te kunnen nemen aan de samenleving en hierdoor langer zelfstandig te blijven.
Ik ben van mening dat de gemeente verantwoordelijk is voor de samenstelling van een basispakket met daarin sport- en spelactiviteiten, benutting van het buurthuis, etc.
Op wijkniveau moet onderzocht worden aan welke **welzijnsproducten** ouderen behoefte hebben en welke er aanwezig zijn. Daarbij mag de inkomenspositie van de ouderen geen beletsel zijn.

Es handelt sich hierbei um eine Studie über Senioren. Ich kann für "welzijnproducten" keinen passenden Namen finden. Ich dachte evtl. an soziale Produkte, hört sich aber auch nicht so toll an.
xxxGAK
Programme zur Steigerung / Verbesserung der Lebensqualität
Explanation:
als Alternative zu Gabi's Vorschlag, den ich nicht schlecht finde.
Das neudeutsche Wellness käme evtl. auch noch in Betracht.
Selected response from:

Hans G. Liepert
Switzerland
Grading comment
Danke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Programme zur Steigerung / Verbesserung der Lebensqualität
Hans G. Liepert
4...zur Steigerung des (körperlichen und geistigen) Wohlbefindens
Gabi François


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
...zur Steigerung des (körperlichen und geistigen) Wohlbefindens


Explanation:
Produkte ist wirklich nicht sehr glücklich, denn es scheint um Beschäftigungsprogramme zu gehen. Kannst Du damit was anfangen?

Gabi François
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Programme zur Steigerung / Verbesserung der Lebensqualität


Explanation:
als Alternative zu Gabi's Vorschlag, den ich nicht schlecht finde.
Das neudeutsche Wellness käme evtl. auch noch in Betracht.

Hans G. Liepert
Switzerland
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 4266
Grading comment
Danke!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gabi François: An wellness hatte ich auch gedacht, aber der Sinn von wellness ist mir in diesem Kontext nicht weit genug. Danke fürs Lob.
2 hrs