KudoZ home » Dutch to German » Other

hierop geanticipeerd

German translation: im Vorfeld


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:hierop geanticipeerd
German translation:im Vorfeld
Entered by: xxxGAK

16:14 Jul 2, 2003
Dutch to German translations [PRO]
Dutch term or phrase: hierop geanticipeerd
Op voorstel van de Seniorenraad XXX is in februari 2002 besloten om een vergelijking te maken van verschillende voorzieningen voor ouderen in de drie grote steden. De Seniorenraad XXX heeft **hierop geanticipeerd** door contact te leggen met de XXX Hogeschool XXX.

Aus einer Studie über Einrichtungen für Senioren.
Anticipeerd kann ich irgendwie nicht richtig unterkriegen.
xxxGAK
Indem er Kontakt zur XXX Hochschule XXX aufnahm hat der Seniorenrat XXX hierauf bereits im Vorfeld
Explanation:
oder so
Selected response from:

xxxbabbelfish
Grading comment
Danke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Indem er Kontakt zur XXX Hochschule XXX aufnahm hat der Seniorenrat XXX hierauf bereits im Vorfeldxxxbabbelfish
4dies vorweggenommen / dies antizipiert
Alexander Schleber
3diesen Vergleich antizipiert
Henk Peelen


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
diesen Vergleich antizipiert


Explanation:
"hierop" meint "op het maken van deze vergelijking"

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 848

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dies vorweggenommen / dies antizipiert


Explanation:
Beides sind Möglichkeiten.

Alexander Schleber
Belgium
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 235

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Indem er Kontakt zur XXX Hochschule XXX aufnahm hat der Seniorenrat XXX hierauf bereits im Vorfeld


Explanation:
oder so

xxxbabbelfish
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 107
Grading comment
Danke!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans G. Liepert: klingt verständlich
2 hrs