KudoZ home » Dutch to German » Tech/Engineering

uithalen

German translation: (wieder)erkennen


12:27 Jul 9, 2003
Dutch to German translations [PRO]
Tech/Engineering
Dutch term or phrase: uithalen
"Het terrein is driedimensionaal, maar een foto is natuurlijk tweedimensionaal. “Omdat elk stukje terrein vanuit twee verschillende standpunten gefotografeerd is, kun je ze er ook weer uithalen"
Elke Fehling
German translation:(wieder)erkennen
Explanation:
het antecedent van "ze" is "standpunten", dus misschien iets in de stijl van: "... kann mann die unterschiedlichen Positionen (wieder)erkennen."

Ook Everts "unterscheiden", zie ik wel zitten.

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1(wieder)erkennenSerge L
4h: (zurück-)finden
Evert DELOOF-SYS
3auswählen; (sich) herausgreifen; herauspicken
Henk Peelen
1wiederprobierenNicholas Hogg


Discussion entries: 1





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
h: (zurück-)finden


Explanation:
Uithalen staat hier voor '(terug-)vinden'. Desgevallend ook in betekenis van 'onderscheiden (van elkaar)'= 'unterscheiden'.

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 42

21 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
wiederprobieren


Explanation:
an amateur student of Dutch suggests...

Nicholas Hogg
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
auswählen; (sich) herausgreifen; herauspicken


Explanation:
Übersetzung von uitkiezen oder uitpikken

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 848

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(wieder)erkennen


Explanation:
het antecedent van "ze" is "standpunten", dus misschien iets in de stijl van: "... kann mann die unterschiedlichen Positionen (wieder)erkennen."

Ook Everts "unterscheiden", zie ik wel zitten.

Succes,

Serge L.

Serge L
PRO pts in pair: 194

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
34 mins
  -> Bedankt Evert!