KudoZ home » Dutch to German » Transport / Transportation / Shipping

moer en sluitspeld constructie

German translation: Mutter & Splint Konstruktion


09:02 May 19, 2005
Dutch to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping
Dutch term or phrase: moer en sluitspeld constructie
"Aanbevolen wordt om de pen uit te voeren met een moer en sluitspeld constructie"

Weiter geht es um die Befestigung von Seilen
Elke Fehling
German translation:Mutter & Splint Konstruktion
Explanation:
Ik denk dat men dat bedoelt. Een splitpen / luns / splitpin / splitveer is een dubbelgebogen staafje. Dit staafje wordt door een gat gestoken en vervolgens worden de open uiteinden van het staafje naar buiten worden gebogen zodat een soort T-vorm ontstaat. De omgebogen einden verhinderen dat de spiltpen er weer uitvalt. Deze pen wordt ook vaak toegepast om een bout/moerverbinding te borgen: men draait de moer op de bout en boort dan een gat door moer en bout heen. Daar gaat de spliktpen doorheen en wordt aan de einden omgebogen.


Misschien ook moer en sluitspie?
Mutter & Schlußkeil Konstruktion
Mutter & Schließe Konstruktion
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3s.u.
Hans G. Liepert
1Mutter & Splint Konstruktion
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
s.u.


Explanation:
Da ich technisch eine Niete bin, mein zaghafter Vorschlag: Schäkel

Hans G. Liepert
Switzerland
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 147

44 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Mutter & Splint Konstruktion


Explanation:
Ik denk dat men dat bedoelt. Een splitpen / luns / splitpin / splitveer is een dubbelgebogen staafje. Dit staafje wordt door een gat gestoken en vervolgens worden de open uiteinden van het staafje naar buiten worden gebogen zodat een soort T-vorm ontstaat. De omgebogen einden verhinderen dat de spiltpen er weer uitvalt. Deze pen wordt ook vaak toegepast om een bout/moerverbinding te borgen: men draait de moer op de bout en boort dan een gat door moer en bout heen. Daar gaat de spliktpen doorheen en wordt aan de einden omgebogen.


Misschien ook moer en sluitspie?
Mutter & Schlußkeil Konstruktion
Mutter & Schließe Konstruktion

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 39