KudoZ home » Dutch to German » Transport / Transportation / Shipping

steekschrijf

German translation: Steckscheibe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:steekschijf
German translation:Steckscheibe
Entered by: Marian Pyritz

16:31 Jul 1, 2007
Dutch to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping / Transportwege
Dutch term or phrase: steekschrijf
Daar deze transportroute afwijk van de "normale" route moeten we steekschijven laten trekken in de transportweg van a naar b.
Johannes Mueller
Germany
Steckscheibe
Explanation:
Aanname: route c.q. transportweg heeft betrekking op transport via een pijpleiding (als dat zo is, had je dat er best even bij mogen vermelden)

Uit een oude KudoZ-vraag lijkt me m.n. de interpretatie toepasselijk dat het gaat om een soort blindflens waarmee een doorgaande leiding is afgesloten (ingeblokt). Met blindflens komt IATE vervolgens op Steckscheibe en daarmee lijkt het cirkeltje me aardig rond.

Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
danke
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Radiusschablone (zur Messung eines Teilkreisdurchmessers)
Arnold van Druten
3SteckscheibeHarry Borsje


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
steekschijf
Steckscheibe


Explanation:
Aanname: route c.q. transportweg heeft betrekking op transport via een pijpleiding (als dat zo is, had je dat er best even bij mogen vermelden)

Uit een oude KudoZ-vraag lijkt me m.n. de interpretatie toepasselijk dat het gaat om een soort blindflens waarmee een doorgaande leiding is afgesloten (ingeblokt). Met blindflens komt IATE vervolgens op Steckscheibe en daarmee lijkt het cirkeltje me aardig rond.




    Reference: http://iate.europa.eu/iatediff/FindTermsByLilId.do?lilId=136...
    Reference: http://dut.proz.com/kudoz/1558910
Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
danke

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Radiusschablone (zur Messung eines Teilkreisdurchmessers)


Explanation:
Schablone Zur Bestimmung des Radius (Teilkreisdurchmesser)
steek=ook: pijl van een boogconstructie

Hoffentlich ist hier nicht der Fahrtenschreiber (tachograaf) gemeint.
Um welche Transportart geht es hier, was soll transportiert werden?


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Parabelschablone
Arnold van Druten
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4