KudoZ home » Dutch to Italian » Law/Patents

goed vakmanschap

Italian translation: corretta prassi professionale


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:goed vakmanschap
Italian translation:corretta prassi professionale
Entered by: Giorgio_80

06:45 Jan 14, 2003
Dutch to Italian translations [Non-PRO]
Law/Patents
Dutch term or phrase: goed vakmanschap
accordo preliminare

de eisen van "goed vakmanschap" uitvoeren
Giorgio_80
prassi professionale; prass; corretta prassi costruttiva
Explanation:
Voor zover ik op basis van een aantal EU-teksten kan nagaan, bestaat er geen "letterlijke" Italiaanse vertaling van deze uitdrukking. Bijvoorbeeld: Direttiva 97/23/CE : regels van goed vakmanschap: una corretta prassi costruttiva; Decisione 92/97/CEE:
de gebruiken van goed vakmanschap: prassi professionale ..
Selected response from:

hirselina
Grading comment
Grazie hirselina, esattamente quel che cercavo.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5buona maestria (tecnica, strumentale, ....)
Elisabeth Ghysels
4prassi professionale; prass; corretta prassi costruttivahirselina


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
buona maestria (tecnica, strumentale, ....)


Explanation:
Auguri,

Nikolaus

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 70

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prassi professionale; prass; corretta prassi costruttiva


Explanation:
Voor zover ik op basis van een aantal EU-teksten kan nagaan, bestaat er geen "letterlijke" Italiaanse vertaling van deze uitdrukking. Bijvoorbeeld: Direttiva 97/23/CE : regels van goed vakmanschap: una corretta prassi costruttiva; Decisione 92/97/CEE:
de gebruiken van goed vakmanschap: prassi professionale ..

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 69
Grading comment
Grazie hirselina, esattamente quel che cercavo.