KudoZ home » Dutch to Italian » Other

Je bent lief

Italian translation: sei caro / mi sei caro


11:45 Mar 13, 2002
Dutch to Italian translations [Non-PRO]
Dutch term or phrase: Je bent lief
soort liefdesverklaring aan iemand tegen wie je nog niet kunt zeggen "ik hou van je" maar wel bovengenoemde zin
Daphne Koopman
Italian translation:sei caro / mi sei caro
Explanation:
maar de vertaling is ongeveer zo moielijk als de situatie.
Veel geluk,

Nikolaus

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-13 12:01:12 (GMT)
--------------------------------------------------

sorry: moeilijk
Selected response from:

Elisabeth Ghysels
Grading comment
Inderdaad ligt het aan het gevoel dat jewilt uitdrukken, denk ik. Maar dit klinkt goed, ga het maar eens uitproberen. Dank je wel!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1sei molto dolce / sei molto carino / ti voglio bene
Massimo Lencioni
5Ti voglio beneFilippo Rosati
4sei caro / mi sei caro
Elisabeth Ghysels


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sei caro / mi sei caro


Explanation:
maar de vertaling is ongeveer zo moielijk als de situatie.
Veel geluk,

Nikolaus

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-13 12:01:12 (GMT)
--------------------------------------------------

sorry: moeilijk

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 70
Grading comment
Inderdaad ligt het aan het gevoel dat jewilt uitdrukken, denk ik. Maar dit klinkt goed, ga het maar eens uitproberen. Dank je wel!

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
sei molto dolce / sei molto carino / ti voglio bene


Explanation:
"ti voglio bene" zit erg dicht tegen "ik houd van je" aan, maar heeft niet hetzelfde "schrik"effect.
"sei molto dolce" betekent letterlijk "je bent heel lief/zoet", maar ik zou dat niet op een willekeurig moment zeggen, maar alleen als de persoon ik kwesties zojuist iets liefs heeft gezegd of gedaan.
"sei molto carino" is meer geschikt voor algemeen gebruik en betekent ook "je bent lief" (met een neiging naar "schattig")

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-13 12:03:03 (GMT)
--------------------------------------------------

PS. \"carino\" zou \"carina\" worden als het tegeneen vrouwspersoon wordt gezegd. De andere uitdrukkingen zijn geschikt voor beide geslachten.

Massimo Lencioni
Native speaker of: Italian
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Filippo Rosati
5 mins

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Ti voglio bene


Explanation:
"Ti voglio bene" betekent eigenlijk "Ik heb je lief" en is in het Italiaans zeker minder sterk dan "Ik hou van je" (="Ti amo"). Afhankelijk van de context zou je ook "Sei carino / affettuoso" kunnen zeggen, maar volgens mij is dit niet wat je bedoelt.

Filippo Rosati
Native speaker of: Italian
PRO pts in pair: 796