KudoZ home » Dutch to Italian » Other

sierfruit

Italian translation: frutti ornamentali


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:sierfruit
Italian translation:frutti ornamentali
Entered by: Cristina Demagistris

08:15 Aug 21, 2002
Dutch to Italian translations [PRO]
/ horticulture, plants, flowers
Dutch term or phrase: sierfruit
Sierfruit is een echt seizoensproduct. Het is in vele soorten en maten verkrijgbaar. In de winkel blijft sierfruit zeer lang verkoopbaar. De consument kan het op vele manieren gebruiken, zowel binnen als buiten, in combinatie met een plantenarrangement.
Cristina Demagistris
Italy
frutti ornamentali
Explanation:
"Sierfruit" si chiama così, ma non è esattamente "frutta": sono "frutti ornamentali" (sono per lo più cucurbitacee utilizzate a scopo ornamentale).

In italiano è inoltre corrente la dicitura "vivaismo ornamentale".

Esperienza nel campo.
Vedi anche vari link su Internet.

Ciao,

Filippo
Selected response from:

Filippo Rosati
Grading comment
Grazie mille.
Buona giornata,
Cristina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5frutti ornamentaliFilippo Rosati
4frutta ornamentale, frutta dell'ornamento,
Monika Martens


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
frutta ornamentale, frutta dell'ornamento,


Explanation:
Als het over "sierfruit" gaat gelijk ik het versta...zou ik het " frutta ornamentale" vertalen..
Met vriendelijke groeten
Monika

Monika Martens

35 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
frutti ornamentali


Explanation:
"Sierfruit" si chiama così, ma non è esattamente "frutta": sono "frutti ornamentali" (sono per lo più cucurbitacee utilizzate a scopo ornamentale).

In italiano è inoltre corrente la dicitura "vivaismo ornamentale".

Esperienza nel campo.
Vedi anche vari link su Internet.

Ciao,

Filippo

Filippo Rosati
Native speaker of: Italian
PRO pts in pair: 796
Grading comment
Grazie mille.
Buona giornata,
Cristina