KudoZ home » Dutch to Italian » Other

sterappeltjes

Italian translation: calvilla (?)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:sterappeltje
Italian translation:calvilla (?)
Entered by: Simo Blom

11:30 Nov 6, 2003
Dutch to Italian translations [Non-PRO]
Dutch term or phrase: sterappeltjes
Sempre nella descrizione delle fantasie presenti su certi tessuti trovo il termine.

Sarebbe il "cainito", ovvero il "Chrysophyllum cainito" ? Dato il contesto, esiste un termine meno tecnico ? Grz per un parere !
Simo Blom
Finland
calvilla
Explanation:
Per quest tipo di mele ci sono 43 nomi, basta sceglierne uno :-)

http://www.bongerdgrooteveen.nl/Home.htmSynoniemen:
Calville étoilée. Er zijn 43 synoniemen bekend onder ander:
Sterappel
Sterreinette.
Pomme de Coeur.
Reinette Rouge Étoilée.
Herzapfel.
Rote Sternrenette.
St.Niklaasappeltjes.
Early Red Calville.
Sterrenet. (België)
Binnenrode. (Limburg)
Wijnappel.
Binnenrooikes.
Rode Reinette.
Rote Weinachtsapfel. (Rijnland, Westfalen)
Rote Herbstrenette.
De naam is ingegeven door de prachtige rode ster die te zien is als een rijpe appel dwars wordt doorgesneden. Ook wordt de naam wel toegeschreven aan de duidelijke aftekende stippels op de donkere schil (lenticellen) die er uit zien als sterretjes aan het firmament.
Selected response from:

hirselina
Grading comment
Grazie hirselina. Purtroppo avevo bisogno di un termine generico italiano e non sono sicuro che calvilla vada bene, ma grazie lo stesso !
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3calvillahirselina
3veda sottohirselina


Discussion entries: 1





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
veda sotto


Explanation:
Per quest tipo di mele ci sono 43 nomi, basta sceglierne uno :-)

http://www.bongerdgrooteveen.nl/Home.htmSynoniemen:
Calville étoilée. Er zijn 43 synoniemen bekend onder ander:
Sterappel
Sterreinette.
Pomme de Coeur.
Reinette Rouge Étoilée.
Herzapfel.
Rote Sternrenette.
St.Niklaasappeltjes.
Early Red Calville.
Sterrenet. (België)
Binnenrode. (Limburg)
Wijnappel.
Binnenrooikes.
Rode Reinette.
Rote Weinachtsapfel. (Rijnland, Westfalen)
Rote Herbstrenette.
De naam is ingegeven door de prachtige rode ster die te zien is als een rijpe appel dwars wordt doorgesneden. Ook wordt de naam wel toegeschreven aan de duidelijke aftekende stippels op de donkere schil (lenticellen) die er uit zien als sterretjes aan het firmament.

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 69

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
calvilla


Explanation:
Per quest tipo di mele ci sono 43 nomi, basta sceglierne uno :-)

http://www.bongerdgrooteveen.nl/Home.htmSynoniemen:
Calville étoilée. Er zijn 43 synoniemen bekend onder ander:
Sterappel
Sterreinette.
Pomme de Coeur.
Reinette Rouge Étoilée.
Herzapfel.
Rote Sternrenette.
St.Niklaasappeltjes.
Early Red Calville.
Sterrenet. (België)
Binnenrode. (Limburg)
Wijnappel.
Binnenrooikes.
Rode Reinette.
Rote Weinachtsapfel. (Rijnland, Westfalen)
Rote Herbstrenette.
De naam is ingegeven door de prachtige rode ster die te zien is als een rijpe appel dwars wordt doorgesneden. Ook wordt de naam wel toegeschreven aan de duidelijke aftekende stippels op de donkere schil (lenticellen) die er uit zien als sterretjes aan het firmament.

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 69
Grading comment
Grazie hirselina. Purtroppo avevo bisogno di un termine generico italiano e non sono sicuro che calvilla vada bene, ma grazie lo stesso !