KudoZ home » Dutch to Polish » Certificates, Diplomas, Licenses, CVs

spoedeisende hulp

Polish translation: szpitalny oddział ratunkowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:spoedeisende hulp
Polish translation:szpitalny oddział ratunkowy
Entered by: Rafal_M

19:26 Jan 14, 2008
Dutch to Polish translations [PRO]
Certificates, Diplomas, Licenses, CVs
Dutch term or phrase: spoedeisende hulp
Het gaat om een Certificaat Vervolgopleiding Spoedeisende Hulp Verpleegkundige.
Rafal_M
szpitalny oddział ratunkowy
Explanation:
Spoedeisende hulp (SEH) zwany też Eerste Hulp (np. przy AMC w Amsterdamie) to oddział szpitalny, w którym udziela się pierwszej pomocy w nagłych wypadkach.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_hulp

Polskim odpowiednikiem jest Szpitalny Oddział Ratunkowy (SOR).
http://pl.wikipedia.org/wiki/Szpitalny_Oddział_Ratunkowy

Natomiast aby móc pracować w dziale pomocy doraźnej (pogotowie) - zarówno w Polsce, jak i w Holandii - trzeba mieć odrębne uprawnienia.

Selected response from:

Dorota Strzyzewska-Kingori
Netherlands
Grading comment
Dziękuję bardzo. Klientka w tym kontekście używa pojęcia "pielęgniarstwo ratunkowe".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4szpitalny oddział ratunkowyDorota Strzyzewska-Kingori
3natychmiastowa pomoc medyczna
Dagmara Kuliś


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
natychmiastowa pomoc medyczna


Explanation:
Certyfikat pielęgniarki, która może jeździć do wezwań w karetce.

Dagmara Kuliś
Belgium
Works in field
Native speaker of: Polish

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spoedeisende hulp
szpitalny oddział ratunkowy


Explanation:
Spoedeisende hulp (SEH) zwany też Eerste Hulp (np. przy AMC w Amsterdamie) to oddział szpitalny, w którym udziela się pierwszej pomocy w nagłych wypadkach.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_hulp

Polskim odpowiednikiem jest Szpitalny Oddział Ratunkowy (SOR).
http://pl.wikipedia.org/wiki/Szpitalny_Oddział_Ratunkowy

Natomiast aby móc pracować w dziale pomocy doraźnej (pogotowie) - zarówno w Polsce, jak i w Holandii - trzeba mieć odrębne uprawnienia.



Dorota Strzyzewska-Kingori
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję bardzo. Klientka w tym kontekście używa pojęcia "pielęgniarstwo ratunkowe".