KudoZ home » Dutch to Polish » Idioms / Maxims / Sayings

een heitje voor een karweitje

Polish translation: grosik za przysługę


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:een heitje voor een karweitje
Polish translation:grosik za przysługę
Entered by: Dorota Strzyzewska-Kingori

10:24 Apr 6, 2004
Dutch to Polish translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
Dutch term or phrase: een heitje voor een karweitje
Czy jest jakiś polski odpowiednik tego zwrotu? Jeśli nie, to jak w najkrótszy sposób można to przetłumaczyć?
Dorota Strzyzewska-Kingori
Netherlands
myślę, że nie
Explanation:
ale może coś w ten deseń:

grosik za przysługę, posprzątaj etc. za grosik...

nie wiem w jakim kontekście musisz użyć tego wyrażenia?
Selected response from:

Anna Bittner
Grading comment
Dzięki, podoba mi się grosik za przysługę. Krótkie i treściwe choć się nie rymuje.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3myślę, że nie
Anna Bittner
3 -1kto nie pracuje, ten nie je
Dorota Cooper


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
myślę, że nie


Explanation:
ale może coś w ten deseń:

grosik za przysługę, posprzątaj etc. za grosik...

nie wiem w jakim kontekście musisz użyć tego wyrażenia?

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Dzięki, podoba mi się grosik za przysługę. Krótkie i treściwe choć się nie rymuje.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
kto nie pracuje, ten nie je


Explanation:
alb: bez pracy nie ma kołaczy

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 12 mins (2004-04-06 18:36:32 GMT)
--------------------------------------------------

albo, rzecz jasna

Dorota Cooper
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Elzbieta: to całkiem nie ten sens
13 hrs