KudoZ home » Dutch to Polish » Other

arbo wetgeving / arbeidswetgeving / arbo beleidsregels

Polish translation: przepisy BHP


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:arbo wetgeving
Polish translation:przepisy BHP
Entered by: Elzbieta

19:23 Jan 20, 2004
Dutch to Polish translations [Non-PRO]
Dutch term or phrase: arbo wetgeving / arbeidswetgeving / arbo beleidsregels
De hiervoor minimaal geldende normen volgen uit de Nederlandse wetgeving en de in Nederland geldende afspraken tussen werkgevers- en werknemersorganisaties: de arbo wetgeving, de mijnwetgeving, de
milieuwetgeving, de arbeidswetgeving, arbo-beleidsregels en CAO's vormen het uitgangspunt
Ewa Posecka
przepisy BHP / Kodeks pracy / zalecenia BHP
Explanation:
Zamiast "kodeksu pracy" może być też ogólniejsze "prawo pracy".

W Polsce przepisy zwiazane z bhp nie sa zebrane w jednym akcie prawnym, ale ujete w wielu szczegolowych ustawach i rozporzadzeniach. Tekst wyraznie mowi o sytuacji w Holandii, gdzie "arbo wetgeving" obejmuje calosc zagadnien zwiazanych z bhp, wiec nie ma potrzeby szukania dokladnego polskiego odpowiednika, wystarczy, ze bedzie dokladnie wiadomo, o co chodzi.
Selected response from:

Elzbieta
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4przepisy BHP / Kodeks pracy / zalecenia BHP
Elzbieta
3patrz poniżej
awdotia
3ustawodastwo/prawo dotyczące warunków pracy
Anna Bittner


Discussion entries: 2





  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ustawodastwo/prawo dotyczące warunków pracy


Explanation:
ustawodawstwo dotyczące/o ochronie pracy

wskazówki dotyczące ochrony pracy

sugestie, ciekawy link tu:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arbeidsomstandigheden

www.gofin.pl/pokaz_punkt.php?id_punkt=32

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 199

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
patrz poniżej


Explanation:
przepisy dotyczące ochrony środowiska i BHP / prawo pracy / wskazówki dotyczące ochrony środowiska i BHP


nie brzmi to specjalnie zgrabnie i jest strasznie dlugie ale chyba oddaje różnice..


co do arbo-beleidsregels tu jest dodatkowe wyjaśnienie:

Arbo-beleidsregels
De Arbo-beleidsregeling bevatten geen bindende voorschriften, maar geven wel suggesties hoe u de minimale bescherming die de wet verlangt, kunt bereiken. Een werkgever kan dus zelf bepalen op welke manier hij dat niveau wilt bereiken. Er is één regel die duidelijk afwijkt. Dat is de regel over boeteoplegging. De berekening van de boete en wanneer de boete verhoogd of verlaagd wordt, ligt voor iedereen vast.


awdotia
Poland
Native speaker of: Polish

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przepisy BHP / Kodeks pracy / zalecenia BHP


Explanation:
Zamiast "kodeksu pracy" może być też ogólniejsze "prawo pracy".

W Polsce przepisy zwiazane z bhp nie sa zebrane w jednym akcie prawnym, ale ujete w wielu szczegolowych ustawach i rozporzadzeniach. Tekst wyraznie mowi o sytuacji w Holandii, gdzie "arbo wetgeving" obejmuje calosc zagadnien zwiazanych z bhp, wiec nie ma potrzeby szukania dokladnego polskiego odpowiednika, wystarczy, ze bedzie dokladnie wiadomo, o co chodzi.


    Reference: http://www.wypadek.pl/prawo/kp/kp.php
    Reference: http://www.ciop.pl/558.html
Elzbieta
Netherlands
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 660