KudoZ home » Dutch to Spanish » Business/Commerce (general)

RC nummer

Spanish translation: "número RC"/número provisional (ver explicación)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:RC nummer
Spanish translation:"número RC"/número provisional (ver explicación)
Entered by: Els Thant, M.A., B.Tr.

01:17 Mar 14, 2007
Dutch to Spanish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / RC nummer
Dutch term or phrase: RC nummer
Waar staat "RC" in "RC nummer" voor?

Ik vond via Google een referentie waarin wordt gezegd dat het een handelsregisternummer is. Klopt dit, noorderburen?

Bedankt!
Els Thant, M.A., B.Tr.
Ecuador
Rogatoire Commissie / rechter commissaris
Explanation:
RC in het RC-nummer is onderdeel van zaaksnummer op dat moment c.q. fase (later kan dezelfde zaak een parketnummer toegekend krijgen bij de rechtbank, of een rolnummer bij het Hof -alle nummers blijven bestaan) en wil eigenlijk aanduiden dat het de behandeling van het Kabinet Rechter-Commissaris betreft. In deze fase hebben de zaken nog geen parketnummers en als men tot de conclusie komt dat de verdachte verder "naar huis mag" zal die ook geen ander nummer krijgen, dan houdt het op. Het moet dus noch als "rogatoir etc" noch als "rechter etc" vertaald worden".
Aanbeveling is het niet te vertalen!

Succes
Selected response from:

Adela Van Gils
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Rogatoire Commissie / rechter commissaris
Adela Van Gils
4rekening courant nummerMarga Demmers


Discussion entries: 2





  

Answers


1 day6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rekening courant nummer


Explanation:
gevonden op mutatieformulier van het Ministerie van Financiën om nummer van rekening courant te wijzigen

Marga Demmers
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

2 days8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Rogatoire Commissie / rechter commissaris


Explanation:
RC in het RC-nummer is onderdeel van zaaksnummer op dat moment c.q. fase (later kan dezelfde zaak een parketnummer toegekend krijgen bij de rechtbank, of een rolnummer bij het Hof -alle nummers blijven bestaan) en wil eigenlijk aanduiden dat het de behandeling van het Kabinet Rechter-Commissaris betreft. In deze fase hebben de zaken nog geen parketnummers en als men tot de conclusie komt dat de verdachte verder "naar huis mag" zal die ook geen ander nummer krijgen, dan houdt het op. Het moet dus noch als "rogatoir etc" noch als "rechter etc" vertaald worden".
Aanbeveling is het niet te vertalen!

Succes


Adela Van Gils
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt!