KudoZ home » Dutch to Spanish » Law (general)

proces-verbaal van relaas

Spanish translation: acta/diligencia de los hechos


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:proces-verbaal van relaas
Spanish translation:acta/diligencia de los hechos
Entered by: Els Thant, M.A., B.Tr.

17:44 Mar 12, 2007
Dutch to Spanish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / rechtshulpverzoek
Dutch term or phrase: proces-verbaal van relaas
"proces-verbaal van relaas terzake xxx kg cocaïne"

Muchas gracias!

Els
Els Thant, M.A., B.Tr.
Ecuador
acta de los hechos
Explanation:
También el acta de lo sucedido
Selected response from:

Laurent Slowack
Grading comment
Muchas gracias a ambos. Mi cliente prefiere esta opción.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4acta/diligencia
Mara Brans
4diligencia de los hechos
Mara Brans
4acta de los hechos
Laurent Slowack


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
acta de los hechos


Explanation:
También el acta de lo sucedido

Laurent Slowack
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Muchas gracias a ambos. Mi cliente prefiere esta opción.

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
diligencia de los hechos


Explanation:
Acta de los hechos o de lo sucedido son otras alternativas, pero por ejemplo la Guardia Civil en España llama a todo "diligencia de algo" y sería en este caso "diligencia de los hechos"

Mara Brans
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

1 day14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
acta/diligencia


Explanation:
Van Dale: 1. ambtsedig rapport van verrichte handelingen of van waargenomen feiten of toestanden. uniforme
- (metonymisch) akte daarvan acta
- een relaas opmaken
- het relaas der registratie: de vermelding van plaatsgehad hebbende registratie van een akte (door aanduiding van kantoor en dagtekening) bij het vermelden van die akte in een andere akte
- (bij uitbreiding) rapport
2. mondeling of schriftelijk betoog of vertoog
3. mondeling of schriftelijk bericht
synoniem: verhaal
- (in ’t bijzonder) een lang verhaal


--------------------------------------------------
Note added at 1 día14 horas (2007-03-14 08:40:52 GMT)
--------------------------------------------------

Kijk wat Van Dale voor relaas geeft, en het zal je duidelijk zijn

Mara Brans
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4