KudoZ home » Dutch to Spanish » Law (general)

bevoegdheid: alleen / zelfstandig

Spanish translation: administrador(a) con facultad autónoma de representación / con capacidad individual e independiente


22:06 Apr 1, 2008
Dutch to Spanish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Dutch term or phrase: bevoegdheid: alleen / zelfstandig
Context is een uitreksel uit het register van de Kamer van Koophandel. Ik kom tot het volgende: Competencia: autorizado solo / independiente, maar overtuigen doet het niet... Dank!

El contexto es un extracto del registro mercantil, la parte donde se enumera quienes son los miembros directivos de una empresa y que tipo de competencia / autorizacion tienen. Estoy pensando en: Competencia: autorizado solo / independiente, pero no me convence mucho. ALguien tiene una idea mejor? Mil gracias!
Yolanda Carati
Mexico
Spanish translation:administrador(a) con facultad autónoma de representación / con capacidad individual e independiente
Explanation:
alle opties zijn in feite goed,
in Spanje is met gewoon om in dat soort gevallen in officiële stukken te spreken over een "administrador solidario" (bevoegd om alleen te tekenen) in tegenstelling tot bijv. "dos administradores mancomunados" (hier moeten beide partijen tekenen).
Selected response from:

Niet meer actief
Netherlands
Grading comment
Dank voor de uitleg!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5administrador(a) con facultad autónoma de representación / con capacidad individual e independienteNiet meer actief
4con facultades solidariasKatleenMeulyzer
4competencia: individual / independiente
Cesar Fernandez
4facultad: unipersonal / autónomoxxxbabeltango
4solidario
Veerle Gabriels


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
solidario


Explanation:
indien het over "hoofdelijke aansprakelijkheid" gaat: solidario
daartegenover staat de "gezamenlijke aansprakelijkheid": mancomunado

Veerle Gabriels
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Dutch

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
facultad: unipersonal / autónomo


Explanation:
dit zou mijn vertaling zijn.

xxxbabeltango
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
competencia: individual / independiente


Explanation:
Ik denk dat je eerste vertaling vrij goed is; ik zou "alleen" als independiente vertalen

Cesar Fernandez
Chile
Specializes in field
Native speaker of: Spanish

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
con facultades solidarias


Explanation:


KatleenMeulyzer
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
administrador(a) con facultad autónoma de representación / con capacidad individual e independiente


Explanation:
alle opties zijn in feite goed,
in Spanje is met gewoon om in dat soort gevallen in officiële stukken te spreken over een "administrador solidario" (bevoegd om alleen te tekenen) in tegenstelling tot bijv. "dos administradores mancomunados" (hier moeten beide partijen tekenen).


Niet meer actief
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dank voor de uitleg!