KudoZ home » Dutch to Spanish » Textiles / Clothing / Fashion

plakdoek/vliesdoek

Spanish translation: tela adhesiva/bayeta


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:plakdoek/vliesdoek
Spanish translation:tela adhesiva/bayeta
Entered by: George Vardanyan

08:52 May 19, 2005
Dutch to Spanish translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion / Beschrijving van Overjas
Dutch term or phrase: plakdoek/vliesdoek
Deelbeplakking met plak -vliesdoek van goede kwaliteit met hoge hechting.

De kraagpunt is extra verstevigd met plakvlies.
Martijn Naarding
Spain
Tela adhesiva/(piel de) gamuza
Explanation:
plakdoek=Klebleinen
http://216.239.59.104/search?q=cache:G2KE8jjEVRYJ:werners-in...

Tela adhesiva 12.5mm x 2mts. / Tela adhesiva 25mm
http://216.239.59.104/search?q=cache:esi578AmpEwJ:www.sanaki...

steri-drape (paño adhesivo estéril)
http://216.239.59.104/search?q=cache:Z7jNBlwFZ84J:www.oftalm...

Voor de reiniging adviseren wij een zachte doek te gebruiken. Indien nodig, het toestel met een enigszins vochtige *vliesdoek* afnemen. Vermijd agressieve reinigingsmiddelen.

Para limpiar el aparato utilice un trapo suave, por ejemplo una *bayeta* ligeramente humedecida. Evite el uso de detergentes agresivos.

Per la pulizia si consiglia l’utilizzo di un panno morbido o eventualmente una pelle per *vetri* leggermente umida. Evitate detergenti aggressivi.

Si nécessaire, utilisez un tissu doux ou une *peau de chamois* pour le nettoyage de l'appareil. Ne jamais utiliser de détergents agressifs.

Use a soft cloth or, if necessary, a damp *wash-leather* for cleaning the devices. Do not use aggressive cleansing agents.

Zur Reinigung verwenden Sie am besten nur ein weiches Tuch, ggf. ein leicht angefeuchtetes *Fensterleder*. Vermeiden Sie scharfe Reinigungsmittel.
http://www.ibertronica.es/Sennheiser/pdf/RS85.pdf

bayeta = piel de gamuza

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 13 hrs 33 mins (2005-05-20 22:25:55 GMT)
--------------------------------------------------

plak and vlies are absolutely different things:
vlies
1 zeer dun laagje op of om iets heen Þ vel
2 ámedicijnen, geneeskundeñ dun, niet gepigmenteerd weefsel Þ membraan, vel
vel
1 huid
2 afgestroopte huid Þ pels, vacht
plak·band
1 plakkend papier of cellofaan in stroken
plak·boek
1 boek waarin men knipsels, plaatjes e.d. plakt
plak·ken
I onovergankelijk werkwoord
1 goed kleven
II overgankelijk werkwoord
1 met lijm op iets anders bevestigen
so, vlies is skin or film, membran and plak- is adhesive and doek is noth a tape, but a (piece of) cloth

CINTA DE LINO - linen hinging tape
http://216.239.59.104/search?q=cache:I4apslNHCYgJ:www.arquid...

Fieltro adhesivO - Adhesive felt
http://www.herbitas.com.es/index.php?opc=2&pre=2&tip=14&cla=...
http://www.herbitas.com.es/en/index.php?opc=2&pre=2&tip=14&c...
Selected response from:

George Vardanyan
Grading comment
Tela adhesiva is inderdaad het beste, maar piel de gamuza lijkt me er totaal naast zitten. In ieder geval bedankt voor alle hulp en links!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Tela adhesiva/(piel de) gamuza
George Vardanyan
2cinta de lino o fieltro adhesivaxxx------


  

Answers


1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
cinta de lino o fieltro adhesiva


Explanation:
I think plak and vlies is nearly the same.

http://www.etymonline.com/index.php?l=f&p=7
flax Look up flax at Dictionary.com
O.E. fleax "cloth made with flax, linen," from P.Gmc. *flakhsan (cf. O.Fris. flax, Ger. Flachs), probably from P.Gmc. base *fleh-, corresponding to PIE *plek- "to weave, plait" see ply (v.)). But some connect it with PIE *plak- (see flay) from the notion of "stripping" fiber to prepare it. Flaxen "made of flax" is from O.E. fleaxen; as "the color of flax" (usually with reference to hair) it is attested from 1523.

xxx------
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 13

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Tela adhesiva/(piel de) gamuza


Explanation:
plakdoek=Klebleinen
http://216.239.59.104/search?q=cache:G2KE8jjEVRYJ:werners-in...

Tela adhesiva 12.5mm x 2mts. / Tela adhesiva 25mm
http://216.239.59.104/search?q=cache:esi578AmpEwJ:www.sanaki...

steri-drape (paño adhesivo estéril)
http://216.239.59.104/search?q=cache:Z7jNBlwFZ84J:www.oftalm...

Voor de reiniging adviseren wij een zachte doek te gebruiken. Indien nodig, het toestel met een enigszins vochtige *vliesdoek* afnemen. Vermijd agressieve reinigingsmiddelen.

Para limpiar el aparato utilice un trapo suave, por ejemplo una *bayeta* ligeramente humedecida. Evite el uso de detergentes agresivos.

Per la pulizia si consiglia l’utilizzo di un panno morbido o eventualmente una pelle per *vetri* leggermente umida. Evitate detergenti aggressivi.

Si nécessaire, utilisez un tissu doux ou une *peau de chamois* pour le nettoyage de l'appareil. Ne jamais utiliser de détergents agressifs.

Use a soft cloth or, if necessary, a damp *wash-leather* for cleaning the devices. Do not use aggressive cleansing agents.

Zur Reinigung verwenden Sie am besten nur ein weiches Tuch, ggf. ein leicht angefeuchtetes *Fensterleder*. Vermeiden Sie scharfe Reinigungsmittel.
http://www.ibertronica.es/Sennheiser/pdf/RS85.pdf

bayeta = piel de gamuza

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 13 hrs 33 mins (2005-05-20 22:25:55 GMT)
--------------------------------------------------

plak and vlies are absolutely different things:
vlies
1 zeer dun laagje op of om iets heen Þ vel
2 ámedicijnen, geneeskundeñ dun, niet gepigmenteerd weefsel Þ membraan, vel
vel
1 huid
2 afgestroopte huid Þ pels, vacht
plak·band
1 plakkend papier of cellofaan in stroken
plak·boek
1 boek waarin men knipsels, plaatjes e.d. plakt
plak·ken
I onovergankelijk werkwoord
1 goed kleven
II overgankelijk werkwoord
1 met lijm op iets anders bevestigen
so, vlies is skin or film, membran and plak- is adhesive and doek is noth a tape, but a (piece of) cloth

CINTA DE LINO - linen hinging tape
http://216.239.59.104/search?q=cache:I4apslNHCYgJ:www.arquid...

Fieltro adhesivO - Adhesive felt
http://www.herbitas.com.es/index.php?opc=2&pre=2&tip=14&cla=...
http://www.herbitas.com.es/en/index.php?opc=2&pre=2&tip=14&c...


George Vardanyan
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Tela adhesiva is inderdaad het beste, maar piel de gamuza lijkt me er totaal naast zitten. In ieder geval bedankt voor alle hulp en links!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Egmont
12 hrs
  -> ¡gracias!

agree  xxx------: Ok. I thought you proposed gamuza, which has nothing to do.
3 days11 hrs
  -> thanks!