KudoZ home » English to Bulgarian » Accounting

capital allowances

Bulgarian translation: капитални/капиталови/амортизационни отчисления


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:capital allowances
Bulgarian translation:капитални/капиталови/амортизационни отчисления
Entered by: Atanas Dakov

10:03 Sep 5, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: capital allowances
Това е поле за попълване в self-employment income form за самоизчисление на дължими данъци.
Nikolina Tsalovska
капитални (амортизационни) отчисления
Explanation:
по Лингво 12

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2008-09-05 10:52:00 GMT)
--------------------------------------------------

капиталови отчисления - благодарение на напомнянето на колегата klyunchev
Selected response from:

Atanas Dakov
Bulgaria
Grading comment
Благодаря за бързия отговор, беше най-подходящ за превода!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5разходи за основни средства; подлежащи на приспадане разходи за покупка на основни средстваnatasha stoyanova
4капитални (амортизационни) отчисления
Atanas Dakov


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
капитални (амортизационни) отчисления


Explanation:
по Лингво 12

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2008-09-05 10:52:00 GMT)
--------------------------------------------------

капиталови отчисления - благодарение на напомнянето на колегата klyunchev

Atanas Dakov
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Благодаря за бързия отговор, беше най-подходящ за превода!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  klyunchev: Обикновено прилагателното е "капиталов", например капиталови разходи. Капитален има друг смисъл на български, напр. капитален ремонт - голям ремонт. Капитален също значи "свързан с капитал", но капиталов е "неутралното" прилгателно от "капитал".
42 mins
  -> Така е, имате право. Явно е невнимание от моя страна.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
разходи за основни средства; подлежащи на приспадане разходи за покупка на основни средства


Explanation:
тук по-скоро въпрос за сумите, с които се закупуват основни/производствени средства. Например преводачите изразходват за компютри, принтери, дискове и др. и тези разходи се признават и приспадат от приходите

natasha stoyanova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12