KudoZ home » English to Bulgarian » Aerospace / Aviation / Space

overpowered airplane/aircraft

Bulgarian translation: самолет с излишна мощност на двигатели


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:overpowered airplane/aircraft
Bulgarian translation:самолет с излишна мощност на двигатели
Entered by: Ludwig Chekhovtsov

12:38 Dec 28, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space / aviation
English term or phrase: overpowered airplane/aircraft
Самолет, чиито двигатели са по-мощни от необходимото. Въпросът е дали си има термин на български или ще трябва да го избягвам.

Оригинално изречение:
John Travolta’s Gulfstream II has two Rolls Royce jet engines, each producing almost twelve thousand pounds of thrust. This is an over-powered aircraft.
Anelia Dobreva
самолет с излишна мощност на двигатели
Explanation:
Това е самолет с излишна мощност на двигатели.

Или, по-точно, в дадения случай трябва да кажем "Самолет с излишна тяга на двигатели", защото самолет на Траволта "Голфстрим II" има реактивни двигатели.
Selected response from:

Ludwig Chekhovtsov
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5самолет с излишна мощност на двигателиLudwig Chekhovtsov
4реактивен самолет
Angelina Asparuhova


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
самолет с излишна мощност на двигатели


Explanation:
Това е самолет с излишна мощност на двигатели.

Или, по-точно, в дадения случай трябва да кажем "Самолет с излишна тяга на двигатели", защото самолет на Траволта "Голфстрим II" има реактивни двигатели.

Ludwig Chekhovtsov
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 19
Grading comment
Благодаря!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
реактивен самолет


Explanation:
Мисля, че не става дума за излишна мощност, а за клас въздушен съд. Съществува лека и тежка авиация. Леки самолети по принцип имат двигатели с по-малка мощност, тъй като мощните двигатели изискват подсилена конструкция на самолет/въртолет и увеличават неговото тегло. Под тежка авиация се подразбират тежки самолети, например, бомбардировачи, които заради предназначението си изискват свърхмощни двигатели. Обикновено самолетите на гражданската авиация не се наричат “тежки”, а реактивни, ако имат реактивни, т.е. “свърхмощни” двигатели.

Успех!
Примери:
Теперь они воспитывают сына. Джон пишет ему сказки и учит танцевать (на всякий случай). После приглашения Тарантино в фильм "Криминальное чтиво" карьера пошла на взлет, как любимый реактивный самолет.
www.sova.ru/kino/stars/63.shtml

-The XA-13 was initially fitted with a 710 hp. radial engine, but proved to be under powered during flight testing. The aircraft was refitted with a 950 hp. radial engine and redesignated YA-16, but was over powered with the new engine.
www.wpafb.af.mil/museum/research/attack/a2/a2-23.htm

-There is no maximum engine displacement limit, as it is the position of this body that an under powered aircraft presents a greater danger than an over powered aircraft. However, the selections of engine size relative to airframe strength and power loading mandates good discretionary judgment by the designer and builder.
www.fly-imaa.org/imaa/sanction/code.pdf

-After the engine change was completed, the aircraft was returned to Wright Field for additional testing. The Air Corps followed standard practice and redesignated the aircraft XA-16 based on the engine change. Unfortunately, with the new more powerful engine, the aircraft went from being underpowered to overpowered. www.wpafb.af.mil/museum/research/attack/a2/a2-22.htm

-This would be an expensive option and such a large fighter is not ideal for Russia's current needs. A lighter aircraft would be overpowered if it used two such engines and therefore it is thought unlikely that a two-engined design would use the AL-41F engine.
http://www.aeronautics.ru/archive/aeronews/conv/article_Febr...

-Един от основните фактори, които заедно с интегралната аеродинамична схема определят високата маневреност на самолета, е неговата мощна силова установка. Конструкторите се спират на двудвигателната схема - необичайна за изтребител от лек клас. MiG-29 Fulcrum History and Facts mitkosoft.hypermart.net/aircraft/ facts/mig29_facts.html

-Двутурбинната схема за леки вертолети за първи път е използвана за Ми-2 и получила в днешно време широко признание aviation.zonebg.com/air/helicopters/mi-2/index.php



    Reference: http://google.com
Angelina Asparuhova
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ludwig Chekhovtsov: Не, става дума именно за излишна (на руски "избыточная") мощност или тяга, т.е. която е в повече, отколкото трябва за дадения тип или клас на самолети или вертолети.
16 hrs
  -> Спасибо, Людвиг, за пояснение. Но что происходит с самолетом, чьи двигатели имеют избыточную тягу, - у него возникают проблемы с аэродинамикой, управлением/маневренностью и прочностью конструкции или все нормально?