KudoZ home » English to Bulgarian » Agriculture

shuttle

Bulgarian translation: трансмисия


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shuttle
Bulgarian translation:трансмисия
Entered by: vstoycheva

22:40 Feb 7, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Agriculture / комбайн
English term or phrase: shuttle
shuttle control lever on steering column in the central position
Electro-hydraulically controlled shuttle
vstoycheva
Bulgaria
трансмисия
Explanation:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_bulgarian/automotive_ca...

http://www.chehobul.com/uploads/files/pdf/CX-L_Blanka McCorm...

http://www.vantotrade.bg/index.php?TPL=2&x10000_ACT=0&x10000...
Selected response from:

Milena Atanasova
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3трансмисия
Milena Atanasova
4совалка за хода напред/назадxxxbibienne
3виж
atche84


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
виж


Explanation:
При този оскъден контекст има 3 възможности:
- движещо се напред-назад (или наляво-надясно) устройство:
- или на хедера за събиране на класовете
- или в бункера за изравняване на зърното
- или на изсипващия ръкав за разпределяне в камиона
Друг вариант - затваряща глапа с възвратно движение ???
Със сигурност това е обяснено някъде по-нататък в текста, така че има контекст - само че ние нямаме възможност нито да стигнем до текста, нито да отгатваме.
Без контекст отговорите са стрелба в небето

atche84
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
трансмисия


Explanation:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_bulgarian/automotive_ca...

http://www.chehobul.com/uploads/files/pdf/CX-L_Blanka McCorm...

http://www.vantotrade.bg/index.php?TPL=2&x10000_ACT=0&x10000...


Milena Atanasova
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lilia Ignatova
23 hrs
  -> Благодаря.

agree  DaniPetkov: Съгласен но не напълно. Историческото име на това чудо е трансмисия с реверс. Така че добавяте го към отговора си и както казват фокусниците "Ловкост на ръцете и никакво мошенничество" :-))))
1 day4 hrs
  -> :-) Благодаря.

agree  Andrei Vrabtchev
1 day9 hrs
  -> Благодаря.

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
совалка за хода напред/назад


Explanation:
Совалка за хода напред-назад на трактора, контролният лост за която е на кормилната колона. Совалката е функция за бързо превключване между преден, стоп и заден ход.

http://manowar.vantotrade.bg/index.php?TPL=2&x10000_ID=269&x...

www.wst.tas.gov.au/__data/assets/pdf_file/0009/77589/SA054_...

xxxbibienne
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  DaniPetkov: погледнах дадените връзки тук едва ли е совалка, по скоро совалков механизъм и то ако много "опънеме за ушите" терминологията. По принцип на картинката си изглежда като горната част на скоростна кутия от по-примитивен вид.
23 hrs
  -> Какъв е преводът според Вас без опъване на ушите?:) Това на картинката е shuttle control lever. Совалков механизъм не се среща в този контекст, а совалката е част от трансмисията, както се вижда от всички линкове тук.