KudoZ home » English to Bulgarian » Agriculture

Safety decals

Bulgarian translation: предупредителни стикери


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Safety decals
Bulgarian translation:предупредителни стикери
Entered by: vstoycheva

20:25 Feb 10, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Agriculture / Ръководство за експлоатация на конбайн
English term or phrase: Safety decals
Част от ръководство за експлоатация и поддръжка на комбайн.
vstoycheva
Bulgaria
предупредителни стикери
Explanation:
Едно време имаше "ваденки", които се залепваха след навлажняване и отлепване на горния (носещ) слой. После предупредителните надписи се нанасяха със ситопечат. Днес (от поне 15 години насам) всичко това е заместено със самозалепващи стикери на PVC основа, устойчиви на атмосферни влияния.

13 години съм работил в завод за селскостопански машини и съм наблюдавал от първа ръка гореописаното развитие на нещата :)

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-02-11 01:14:45 GMT)
--------------------------------------------------

Стикерите все още продължават да се наричат decals, по инерция, макар и да не е коректно.
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5предупредителни стикери
invguy
4 +3знаци-лепенки за безопасност
Daniela Koleva
4сухи ваденки с предупредителни знаци/надписиklyunchev
4инструкции за сигурност
Silvina Gospodinova
3предупредителни ваденки (копирки), ваденки с предупреждения за безопасна работа
Slaveya Dimitrova


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
safety decals
предупредителни ваденки (копирки), ваденки с предупреждения за безопасна работа


Explanation:
decal произлиза от decalcomania -декориране с ваденки (копирки. Аз често срещам тази дума в преводи, които правя, и я превеждам ваденка. Не знам дали съм права.

Slaveya Dimitrova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
safety decals
инструкции за сигурност


Explanation:
:)

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2009-02-10 20:35:21 GMT)
--------------------------------------------------

да - ваденски с инструкции за сигурност

Silvina Gospodinova
United Kingdom
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
safety decals
знаци-лепенки за безопасност


Explanation:
decal - ваденка (англ. - бълг. речник)

Без контекст - толкова..... :)


    Reference: http://www.econ.bg/law86419/enactments/article121281.html
Daniela Koleva
Netherlands
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lilia Ignatova
3 mins

agree  xxxbibienne
8 mins

agree  Comtrans1: може и само знаци за безопасност, щото май в повечето случаи са залепени вече върху машината - на съответните места
31 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
safety decals
предупредителни стикери


Explanation:
Едно време имаше "ваденки", които се залепваха след навлажняване и отлепване на горния (носещ) слой. После предупредителните надписи се нанасяха със ситопечат. Днес (от поне 15 години насам) всичко това е заместено със самозалепващи стикери на PVC основа, устойчиви на атмосферни влияния.

13 години съм работил в завод за селскостопански машини и съм наблюдавал от първа ръка гореописаното развитие на нещата :)

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-02-11 01:14:45 GMT)
--------------------------------------------------

Стикерите все още продължават да се наричат decals, по инерция, макар и да не е коректно.

invguy
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxpalilula
2 hrs
  -> Благодаря

agree  Trufev
3 hrs
  -> Благодаря

agree  Slaveya Dimitrova: Благодаря Ви много :-) Веднага ще си поправя това "ваденки" в каталога , който превеждам в момента!
3 hrs
  -> Благодаря. Действително, вече стикерите изместват "ваденките" дори и от великденските яйца, където май беше последната им запазена територия... :)

agree  lana06
10 hrs

agree  Ivanka Dimitrova
1 day7 hrs

1 day6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
safety decals
сухи ваденки с предупредителни знаци/надписи


Explanation:
http://www.google.com/search?hl=en&newwindow=1&safe=off&q="с...
http://equipsol.net/zencart/index.php?main_page=product_info...
Стикерите само се залепват, а сухите ваденки се търкат с твърд предмет. Има такива шрифтове.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2009-02-12 02:45:28 GMT)
--------------------------------------------------

А тук в един линк има и stickers, и decals - според мен не е едно и също: http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.specialtyp...

klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian