KudoZ home » English to Bulgarian » Art/Literary

blanket jacket

Bulgarian translation: вид яке/жакет с еластична задна част


10:44 Mar 9, 2002
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: blanket jacket
blanket jacket
andre
Bulgarian translation:вид яке/жакет с еластична задна част
Explanation:
The Blanket Jacket - is a slightly cropped jacket with elastic in the back for a full, blouson fit. The jacket features turned back sleeve cuffs, side pockets and shoulder pads.

(from http://www.google.com/search?q=cache:J2zjncVyLX8C:www.greatc...
----------------------------------------

Засега не мога да Ви дам точен превод на български на този вид яке/жакет... Въпросното blanket jacket е често срещано облекло сред индианците (най-често от племето Navajo), но и вид горна "дреха" за кучета също се нарича blanket jacket.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-09 12:15:39 (GMT)
--------------------------------------------------

Индиански blankеt jacket (на снимка) -
http://www.navajoaccents.com/Pendleton Jacket.html

Снимка на dog blanket jacket (т.е. за кучета) - http://www.petsmart.com/dog/shopping/clearance/products/prod...


--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-09 12:18:52 (GMT)
--------------------------------------------------

Blanket Jacket е blanket lined jacket.
Blanket jacket - http://www.electricchair.com/images/products/dickiesjack006....
Selected response from:

Vladimir Shapovalov
United States
Grading comment
В индианския "случай" е пончо,
но става дума именно за спортно яке, явно:)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4спортно яке
Anelia Dobreva
4вид яке/жакет с еластична задна част
Vladimir Shapovalov


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
вид яке/жакет с еластична задна част


Explanation:
The Blanket Jacket - is a slightly cropped jacket with elastic in the back for a full, blouson fit. The jacket features turned back sleeve cuffs, side pockets and shoulder pads.

(from http://www.google.com/search?q=cache:J2zjncVyLX8C:www.greatc...
----------------------------------------

Засега не мога да Ви дам точен превод на български на този вид яке/жакет... Въпросното blanket jacket е често срещано облекло сред индианците (най-често от племето Navajo), но и вид горна "дреха" за кучета също се нарича blanket jacket.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-09 12:15:39 (GMT)
--------------------------------------------------

Индиански blankеt jacket (на снимка) -
http://www.navajoaccents.com/Pendleton Jacket.html

Снимка на dog blanket jacket (т.е. за кучета) - http://www.petsmart.com/dog/shopping/clearance/products/prod...


--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-09 12:18:52 (GMT)
--------------------------------------------------

Blanket Jacket е blanket lined jacket.
Blanket jacket - http://www.electricchair.com/images/products/dickiesjack006....

Vladimir Shapovalov
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 431
Grading comment
В индианския "случай" е пончо,
но става дума именно за спортно яке, явно:)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
спортно яке


Explanation:
или в зависимост от случая "спортноелегантно яке".

В случая не става дума за елестична задна част, а за ластик в талията на задната част, което осигурява прилепването на дрехата по тялото и пресича достъпа на студен.

Ако се съди по картинката, която ще намериш на адреса по-долу, всъщност може да става дума за каквото и да е спортно яке, включително с дължина до ханша и до под ханша и без колан в долната част. Раменните платки, външните джобове и маншетите са характерни елементи за спортния стил.

Жакет не може да бъде, защото това е женска дреха - дамско сако.

Кучешкият атрибут ще бъде "кучешка жилетка" или "кучешко елече"р макар че второто на мен лично ми звучи домашно плетено.

Що се отнася до индианското облекло, бих използвала "платнено яке" или "палто". Идианските blanket jackets не случайно се казват така - правели са ги именно от одеяла, за разлика от кожените. Имам чувството, че за тях има и по-точна дума, така че ако те ти трябват продължавай да търсиш.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-09 12:39:30 (GMT)
--------------------------------------------------

Може да провериш и страниците http://www.navajoaccents.com/Pendleton Jacket.html и http://www.lalanawools.com/PatternBk/JudyDercum/ChiefBlnktJa...

Ако се съди по втората, под blanket jacket се има предвид и характерната шарка на индианските одеяла, която се използва като декоративен елемент.


    Reference: http://www.electricchair.com/Product.cfm?ItemNo=783
Anelia Dobreva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian