KudoZ home » English to Bulgarian » Art/Literary

Сметната палата

Bulgarian translation: Сметната палата


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:The Audit Chamber
Bulgarian translation:Сметната палата
Entered by: Andrei Vrabtchev

19:46 Mar 19, 2002
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: Сметната палата
(in USA)
Andrei Vrabtchev
Bulgaria
The Audit Chamber
Explanation:
or the Chamber of Audit
Selected response from:

Peter Skipp
Bulgaria
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Българската сметна палата е приела да се нарича National Audit OfficeVihar Krastev
5Chamber of Accountsbg.Linguist
4The Audit Chamber
Peter Skipp


Discussion entries: 1





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Chamber of Accounts


Explanation:
Chamber of Accounts

s.

bg.Linguist
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 49

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
The Audit Chamber


Explanation:
or the Chamber of Audit

Peter Skipp
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 163

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Българската сметна палата е приела да се нарича National Audit Office


Explanation:
Българската сметна палата е приела да се нарича National Audit Office, Сметната палата на Европейския съюз е European Court of Auditors,както, апропо, и сметните палати на доста от западноевропейските държави са Court of Auditors (в т.ч. Обединеното кралство). Когато превеждах Закона за Сметната палата и Правилника за дейността на Сметната палата и аз клонях към Court of Auditors, но вече бе късно - те си бяха приели, харесали и утвърдили National Audit Office. Може би поради това, че отдавна съществува Международната организация на върховните одитни институции (сметни палати), която се нарича INTOSAI - International Organization of Supreme Audit Institutions. (http://www.intosai.org/)

Справки:
1. Колегите Ваня Иванова и Илияна Шеркова, с които изнесохме доста работа по проекта на Програма ФАР за европеизиране и сближаване на дийността на Сметната палата с тази на сродните й европейските палати;
2. http://www.bulnao.government.bg/;
3. http://www.eca.eu.int/ (На тази страница можете да видите наименованието на сметните палати на езиците на всички държави-членки на ЕС)



    Reference: http://www.bulnao.government.bg/
    Reference: http://www.eca.eu.int/
Vihar Krastev
PRO pts in pair: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mayakal: Да, точно така е!
1456 days