KudoZ home » English to Bulgarian » Art/Literary

studies

Bulgarian translation: скица


19:39 Jul 2, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: studies
research drawings and studies

study - a drawing or painting of a detail, esp. for combining later into a larger picture

kak e na BG??

s.
bg.Linguist
Bulgaria
Bulgarian translation:скица
Explanation:
етюд, скица

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-02 20:29:14 (GMT)
--------------------------------------------------

етюди, скици
Selected response from:

Ludwig Chekhovtsov
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3скицаLudwig Chekhovtsov
1 +1ескизиxxxVihar Kraste


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
скица


Explanation:
етюд, скица

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-02 20:29:14 (GMT)
--------------------------------------------------

етюди, скици

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elissaveta Toteva
8 hrs
  -> Благодаря !

agree  Irina Ivanova
11 hrs
  -> Благодаря !

agree  xxxVihar Kraste: И аз съм съгласен, разбира се, но мисля, че когато става дума за скици, рисунки или етюди като подготвителни работни елементи от или за по-голяма композиция, май се наричат ескизи.
11 hrs
  -> Обаче най-българско е скица, нали? Много благодаря!

12 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
ескизи


Explanation:
" ... И не можем да кажем, че "Поручик Бенц" и "Осъдени души" не са самостоятелни произведения със свое място не само в творческия път на автора, но и в развитието на нашата проза. Но като сравним с "Тютюн", виждаме, че те са един подготвителен етап за неговото произведение, по-низши негови варианти, нещо като ЕСКИЗИ за голямото платно. Всичко у тях ни води към големия роман, всичко се събира у него като във фокус. По същия начин неговите пиеси, макар и писани вече на друга тема, представляват отломъци от голямото произведение, вариации на по-стари мотиви. Виждаме, че целият му дух и въображение са изчерпани с "Тютюн". ..."
(http://123.dir.bg/benz.htm)
=====================================
" ... Когато поставя, се осланя на интуицията си. Кълне се, че ще се подпише с истинското си име тогава, когато създаде съвършеното представление. А дотогава нахвърля ЕСКИЗИ от бъдещото си голямо театрално платно. Но тези ескизи са толкова апетитни за публиката, че младият режисьор вече получи покани да работи в Париж, Ню Йорк и Русия. ..."
(http://www.culture-forum.com/Partniori/LIK/lik_9/avignon2.ht...
======================================
"На 26 юли 1878 година, четири месеца след като Русия приключила успешно войната си с Турция, довела до освобождението на България, Иля Репин нахвърлял с молив първия ЕСКИЗ на "Запорожци". Две лета по-късно разработил темата в маслен ЕСКИЗ. През 1880 г. нарисувал първия вариант на картината, а през 1891 г. изписал наново композицията върху широко платно."
(http://www.sofiawarning.org/issues/778/division.html)
=======================================
" ... В нея са представени три обекта: Посолството на Ватикана, книжарницата “Анджело Ронкали” и храмът “Свети Йосиф”. В изложбата са включени оригинални рисунки, ЕСКИЗИ и чертежи от творческия процес, както и фотоси от завършените фрески, витражи, изделия от кован метал, гипсов декор, декоративни настилки, мебели. ..."
(http://www.culture-forum.com/KulturenAfish/ka/2002/mai2002/0...
=====================================
ТЕАТРАЛНИ ОТКРИТИЯ С ПЕТЕРБУРГСКИ АДРЕС
"Да гледа театър в чужбина, е шанс и радoст за всеки критик. ...
... беше спектакълът "Гoрски дух" на петербургския "Театър за млади зрители". Тази т.н. забравена пиеса на Чехoв е ябълката на раздoра сред изследoвателите на великия драматург. Спoред част oт тях тя е ЕСКИЗ, пoдгoтoвка или прoстo вариант на "Вуйчo Ваньo". Спoред други е напълнo самoстoятелна пиеса. А пo-гoляма част oт театралите пo цял свят тънат в блаженo неведение за съществуванетo на пиесата. ..."
(http://www.culture-forum.com/Partniori/LIK/LIK_01/1/22.htm)
=======================================
БОЙКО ПЕНЧЕВ: ТЪГИТЕ НА КРАЕВЕКОВИЕТО
Грижите около едно раждане
(някои генеалогически аспекти на литеатурноисторическия проект на Боян Пенев)
" ....
Така например прозата от 90-те години на ХIХ век се намира изцяло под знака на рисуваческото изкуство, за което свидетелстват жанрови обозначения като "ескиз", "скица", "драски", "портрети" и т.н. ..."
(http://slovo.orbitel.bg/bpenchev/tagite/bp-t_437.htm)


    Reference: http://123.dir.bg/benz.htm
    Reference: http://www.culture-forum.com/Partniori/LIK/lik_9/avignon2.ht...
xxxVihar Kraste
PRO pts in pair: 306

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  slavist: или етюди
8 hrs
  -> Благодаря. Да, наистин, или етюди. Тъкмо затова изразих пълно съгласие с предложението на Лудвиг. Ескиз(и) е повече специализиран термин. Затова и предложих толкова конкретни примери. Вероятно питащата ще намери най-подходящата за (кон)текста й думичка.