KudoZ home » English to Bulgarian » Art/Literary

Drama

Bulgarian translation: театрално изкуство


19:40 Jul 2, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: Drama
kato ucheben predmet:
Сценично изкуство/театрално майсторство/драматургия - ??
bg.Linguist
Bulgaria
Bulgarian translation:театрално изкуство
Explanation:
(http://www.uni-sofia.bg/faculties bg/pr-edu bg/fndisk1/uplnu...

УЧЕБЕН ПЛАН
Професионално направление : Педагогика
Квалификационно наименование на специалността : Бакалавър по начална училищна педагогика и чужд език
Специалност : Начална училищна педагогика и чужд език
Срок на обучение : четири години
Форма на обучение : редовно
.......
Театрално изкуство и техника на говора IV 45 15 30 1+2
......
========================================
(http://www.nbu.bg/eng/inf/arhiv.4.00.htm)
"... Възкресия Вихърова и Зарко Узунов представиха принципите на обучение по театрално изкуство, съобразени с философията на НБУ.
..."
========================================
(http://www.flgr.bg/innovations/innovationsbg.asp?ID=284&cid=...
" ... Направено е проучване на интересите, желанията и творческите дадености на децата от ромски произход, след което те са насочени към трите модула на Училището за таланти към Центъра: музикално, изобразително и театрално изкуство. Учебните програми са изготвени на основата на ромската музика, ромските народни приказки и теми от техния бит и етнокултура. ..."
========================================
(http://www.uni-sofia.bg/faculties/philosophy/website/katedri...
Йордан Иванов Ведър, проф. д-р
....
ІІ. Образование, научни степен и звания, специализации
1961-1966 студент по актьорско майсторство във ВИТИЗ “Кръстьо Сарафов”
1969 -1972 докторант в Държавния институт за театър, музика и кинематография Държавния институт за театър, музика и кинематография /бивш ЛГИТМИК/
1972 доктор на изкуствознанието
....
ІII. Трудов стаж и основни курсове
1966 - 1968 актьор и режисьор в Народен театър - Пазарджик и в Централен куклен театър - София
....
1976 - 2001 преподавател в СУ “Св.Кл.Охридски” по реторика, техника на говора, театрално изкуство, бизнескомуникация
...
===================================

Самият НАТФИЗ (бивш ВИТИЗ) е Нац. академия за театрално и филмово изкуство. Там в Театралния отдел се изучават актьорско майсторство и режисура за драматичен театър, театрознание, актьорско майсторство и режисура за куклен театър и още куп други актьорски и режисьорски специалности.

Ето как изглежда текстът на английски в Интернет-страницата на НАТФИЗ (http://www.art.acad.bg/natfiz/doc/bul/theatre.html):
" ...
Acting and Directing for Drama were the two graduate programmes with which the Academy opened in 1948.
Since then training has expanded to cover also the following fields, each of which can be taken as a major:

Acting for Drama - BA
Acting for Musical Theatre - BA
Directing for Drama - MA
Directing for Variety Show - MA
Directing for Pantomime - MA
Public Speech - BA
Ballet Directing - MA
... "
Selected response from:

xxxVihar Kraste
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2драмаLudwig Chekhovtsov
4теория на драматаslavist
1 +1театрално изкуствоxxxVihar Kraste


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
драма


Explanation:
учебен предмет - драма:

ЧАСТНЫЕ ЩКОЛЫ-ИНТЕРНАТЫ - BOX HILL SCHOOL
...Помимо академических предметов, предусмотренных национальным учебным планом Британской системы образования, школа уделяет большое внимание драме, музыке, ...
http://www.estudy.ru/england/school-251-06.shtml

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elissaveta Toteva: драма си е - поне във ВИТИЗ
8 hrs
  -> Много благодаря !

agree  xxxVihar Kraste: "...Понастоящем децата са на възраст от 2 до 18 год. Те посещават местните детски градини и училища. В свободното си време се занимават активно със спорт, музика, рисуване, моделиране, театрално изкуство, балет и др. .." (http://www.sos-or.bg/bg_proj.htm)
12 hrs
  -> Да, театрално изкуство сигурно е таман!

neutral  slavist: никъде не намерих само драма Русия все пак е нещо различно
2 days17 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
театрално изкуство


Explanation:
(http://www.uni-sofia.bg/faculties bg/pr-edu bg/fndisk1/uplnu...

УЧЕБЕН ПЛАН
Професионално направление : Педагогика
Квалификационно наименование на специалността : Бакалавър по начална училищна педагогика и чужд език
Специалност : Начална училищна педагогика и чужд език
Срок на обучение : четири години
Форма на обучение : редовно
.......
Театрално изкуство и техника на говора IV 45 15 30 1+2
......
========================================
(http://www.nbu.bg/eng/inf/arhiv.4.00.htm)
"... Възкресия Вихърова и Зарко Узунов представиха принципите на обучение по театрално изкуство, съобразени с философията на НБУ.
..."
========================================
(http://www.flgr.bg/innovations/innovationsbg.asp?ID=284&cid=...
" ... Направено е проучване на интересите, желанията и творческите дадености на децата от ромски произход, след което те са насочени към трите модула на Училището за таланти към Центъра: музикално, изобразително и театрално изкуство. Учебните програми са изготвени на основата на ромската музика, ромските народни приказки и теми от техния бит и етнокултура. ..."
========================================
(http://www.uni-sofia.bg/faculties/philosophy/website/katedri...
Йордан Иванов Ведър, проф. д-р
....
ІІ. Образование, научни степен и звания, специализации
1961-1966 студент по актьорско майсторство във ВИТИЗ “Кръстьо Сарафов”
1969 -1972 докторант в Държавния институт за театър, музика и кинематография Държавния институт за театър, музика и кинематография /бивш ЛГИТМИК/
1972 доктор на изкуствознанието
....
ІII. Трудов стаж и основни курсове
1966 - 1968 актьор и режисьор в Народен театър - Пазарджик и в Централен куклен театър - София
....
1976 - 2001 преподавател в СУ “Св.Кл.Охридски” по реторика, техника на говора, театрално изкуство, бизнескомуникация
...
===================================

Самият НАТФИЗ (бивш ВИТИЗ) е Нац. академия за театрално и филмово изкуство. Там в Театралния отдел се изучават актьорско майсторство и режисура за драматичен театър, театрознание, актьорско майсторство и режисура за куклен театър и още куп други актьорски и режисьорски специалности.

Ето как изглежда текстът на английски в Интернет-страницата на НАТФИЗ (http://www.art.acad.bg/natfiz/doc/bul/theatre.html):
" ...
Acting and Directing for Drama were the two graduate programmes with which the Academy opened in 1948.
Since then training has expanded to cover also the following fields, each of which can be taken as a major:

Acting for Drama - BA
Acting for Musical Theatre - BA
Directing for Drama - MA
Directing for Variety Show - MA
Directing for Pantomime - MA
Public Speech - BA
Ballet Directing - MA
... "


    Reference: http://www.uni-sofia.bg/faculties/philosophy/website/katedri...
    Reference: http://www.uni-sofia.bg/faculties+bg/pr-edu+bg/fndisk1/uplnu...
xxxVihar Kraste
PRO pts in pair: 306

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ludwig Chekhovtsov
12 hrs

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
теория на драмата


Explanation:
или основи на театрознанието
Ако се учи в не-висше у-ще и не като специализиран предмет, предполагам, че е
основи на театрознанието
но самата аз съм учила Теория на драмата във ВТУ
Успех

slavist
PRO pts in pair: 37