KudoZ home » English to Bulgarian » Art/Literary

major crimes

Bulgarian translation: углавни престъпления


19:41 Jan 5, 2003
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: major crimes
kak vyrvi
slavist
Bulgarian translation:углавни престъпления
Explanation:
НТН

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-06 00:43:47 (GMT)
--------------------------------------------------

...като се позовавам на разграничението между три категории престъпления с различна степен на сериозност - углавни престъпления, простъпки и нарушения. Признавам, не съм юрист.
Selected response from:

BRH
Bulgaria
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1сериозни престъпленияLudwig Chekhovtsov
4углавни престъпленияBRH


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
углавни престъпления


Explanation:
НТН

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-06 00:43:47 (GMT)
--------------------------------------------------

...като се позовавам на разграничението между три категории престъпления с различна степен на сериозност - углавни престъпления, простъпки и нарушения. Признавам, не съм юрист.

BRH
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 9

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
сериозни престъпления


Explanation:
Например, срещу личността, финансови, икономически, а не само углавни

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-06 01:08:44 (GMT)
--------------------------------------------------

Ето един пример на сериозни (и тежки) престъпления, които не са углавни, а държавни:

ЗАКОН ЗА СЪДЕНЕ НА МИНИСТРИТЕ
(Утвърден с указ N: 125 от 9 юли 1924 год. и обнародван в \"Държавен вестник\", брой 78 (притурка) от 9 юли 1924 година. Поправка в \"Държавен вестник\", брой 84 от 17 юли 1924 година).
II. Съдене на министрите от държавен съд

Чл. 2. Народното събрание може да предава министъра на съд за измяна на отечеството или на Царя, за нарушение на Конституцията, за предателство или някаква вреда, причинена на Царството за лична полза (чл.155 от Конституцията).
За тези престъпления министърът се съди от държавния съд (чл. 158 от Конституцията).
www.infotel.bg/juen/arh/i42-3_4.htm

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dessislava: Tejki prestupleniya. "Uglavni" veroyatno e yuridicheskiya termin, no "major" predpolaga neshto ne tolkova striktno-profesionalno.
25 days