KudoZ home » English to Bulgarian » Art/Literary

...in his late thirties he went to Africa

Bulgarian translation: когато наближи четиридесет или няколко години преди да навърши четиридесет


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:...in his late thirties he went to Africa
Bulgarian translation:когато наближи четиридесет или няколко години преди да навърши четиридесет
Entered by: Empty Whiskey Glass

12:52 Mar 28, 2003
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: ...in his late thirties he went to Africa
възраст
Iliyan Bochev
Bulgaria
Late thirties
Explanation:
На български изразът към края на тридесетте рядко се използва, когато говорим за хора. По-честа е употребата му, когато става дума за дадена държава в края на тридесетте години на даден век. Моето предложение е "когато наближи четиридесет или няколко години преди да навърши четиридесет". Пак се намираме в същия период от живота на един човек, но изразът звучи по-естествено на български.

Slainte!
Selected response from:

Empty Whiskey Glass
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Late thirties
Empty Whiskey Glass
4... още преди да навърши четиредесет той замина за Африка
Ivaylo Ivanov
4към края на тридесетте си години
Natasha Stoyanova


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
към края на тридесетте си години


Explanation:
По принцип това означава годините между 35 и 39.
Може би е по-добре да се напише така, ако не се знае гточната година на заминаване, защото иначе звучи тромаво.


Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276

38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Late thirties


Explanation:
На български изразът към края на тридесетте рядко се използва, когато говорим за хора. По-честа е употребата му, когато става дума за дадена държава в края на тридесетте години на даден век. Моето предложение е "когато наближи четиридесет или няколко години преди да навърши четиридесет". Пак се намираме в същия период от живота на един човек, но изразът звучи по-естествено на български.

Slainte!

Empty Whiskey Glass
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 288

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yuliyana Radoulova
53 mins
  -> Slainte!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
... още преди да навърши четиредесет той замина за Африка


Explanation:
Направи го обяснително

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-28 15:07:39 (GMT)
--------------------------------------------------

При лит. текстове предодачът трябва да се съобразява с контекста на цялото произведение. Затова Iliyan Bochev най-добре можеш да прецени. Тук няма какво да се спори за значението. Просто се опитвам да дам по-различен вариант. \"... когато наближи четиредесет...\" - е много сполучливо решение. Нека човекът да има и други насоки за решение. Good luck!

Ivaylo Ivanov
Luxembourg
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 63

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Empty Whiskey Glass: Звучи сякаш това му е била целта и я постига преди да чукне 40 лазарника. Ако става дума за 20 години би било по-приемливо, сякаш е постигнал нещо твърде рано за възрастта си, в случая това не е така.
9 mins