KudoZ home » English to Bulgarian » Art/Literary

Cap. records picks up part of the tab

Bulgarian translation: към мозъчната атака :)


08:03 Jul 10, 2003
English to Bulgarian translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: Cap. records picks up part of the tab
Capitol records picks up part of the tabs, they don't call it the host that N. built for nothing
slavist
Bulgarian translation:към мозъчната атака :)
Explanation:
Tabs са текстове с означена хармония (акорди) на местата, където се сменят - напр.

http://www.guitaretab.com/b/beatles/1199.htm

Това е най-елементарната основа, по която можеш да изсвириш и изпееш дадена песен. Но не мога да предположа дали става дума за това.

====================

Sorry за повторенията по-горе... ПроЗ-ът ги прави тия номера... трбва да го хвана точно кога.



--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-11 21:43:41 (GMT)
--------------------------------------------------

А в многобройния си :) context request имах предвид, напр.,

... they don\'t call it the hosted\'n\'built for nothing...

т.е. ако е смъквано от sound track, не е ли възможно да е нещо фонетично сходно, но по-making sense?

Ако отида на интуиция, бих казал, че смисълът е следният: Capitol Records (BTW би трябвало да е с главно R) обира - или запазва за себе си - част от тези tab-ове, защото... е, общо взето, защото няма такова нещо като безплатен обяд :)

По дедукция толкова мога да извадя...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-11 21:46:01 (GMT)
--------------------------------------------------

Иначе tab може да е всичко подобно на етикет, марка (в см. маркировка, означение), талон/купон и пр.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-15 07:48:08 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Благодарности, slavist, ама... честно казано, по бих се зарадвал на един коментар - да разберем все пак за какво е ставало дума, и какво сме уцелили, гърмейки в тъмното ;) Точките не са толкова съществени.

Апропо, имаше и отпреди една лодка дето беше \'running six\', и така и не разбрахме що е то.
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Опит за сглобяване
Empty Whiskey Glass
2таблатураBoyan Brezinsky
1към мозъчната атака :)
invguy


Discussion entries: 6





  

Answers


1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Опит за сглобяване


Explanation:
Capitol reocrds е звукозаписна компания.
Tabs - предполагам tabloids. Tab е популярен клипинг на tabloid.

Host - TV host?

N какво е, фирма, човек?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-11 18:55:35 (GMT)
--------------------------------------------------

ooooooooooops, records.
typo, thy name is .... Shakesbeer

Empty Whiskey Glass
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 288

1 day13 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
към мозъчната атака :)


Explanation:
Tabs са текстове с означена хармония (акорди) на местата, където се сменят - напр.

http://www.guitaretab.com/b/beatles/1199.htm

Това е най-елементарната основа, по която можеш да изсвириш и изпееш дадена песен. Но не мога да предположа дали става дума за това.

====================

Sorry за повторенията по-горе... ПроЗ-ът ги прави тия номера... трбва да го хвана точно кога.



--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-11 21:43:41 (GMT)
--------------------------------------------------

А в многобройния си :) context request имах предвид, напр.,

... they don\'t call it the hosted\'n\'built for nothing...

т.е. ако е смъквано от sound track, не е ли възможно да е нещо фонетично сходно, но по-making sense?

Ако отида на интуиция, бих казал, че смисълът е следният: Capitol Records (BTW би трябвало да е с главно R) обира - или запазва за себе си - част от тези tab-ове, защото... е, общо взето, защото няма такова нещо като безплатен обяд :)

По дедукция толкова мога да извадя...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-11 21:46:01 (GMT)
--------------------------------------------------

Иначе tab може да е всичко подобно на етикет, марка (в см. маркировка, означение), талон/купон и пр.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-15 07:48:08 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Благодарности, slavist, ама... честно казано, по бих се зарадвал на един коментар - да разберем все пак за какво е ставало дума, и какво сме уцелили, гърмейки в тъмното ;) Точките не са толкова съществени.

Апропо, имаше и отпреди една лодка дето беше \'running six\', и така и не разбрахме що е то.

invguy
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 1147

4 days   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
таблатура


Explanation:
tab в случая е съкратено от tablature
tablature (tab'luh chuhr, -choor ) n.
1. any of various systems of music notation using letters, numbers, or other signs to indicate the strings, frets, keys, etc., to be played.
1565-75; < MF, perh. alter. of It intavolatura, der. of intavolare to put on a board, score]

Може да се пусне едно търсене за "таблатура" и ще стане по-ясно що е то. Наистина, не е нотен запис, защото се записват акордите и други такива, а не самите ноти. За съжаление не знам дали музикантите го употребяват. Но пък и без това тези записи са повече за любители - музикантите (повечето поне) четат ноти.
Звукозаписната компания слага ръка върху тях, защото смята, че с разпространението им се нарушават авторските права. Справка - посоченият от invguy сайт guitaretabs.
А за втората част от изречението - почти ясна е с изключение на host :)

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644