KudoZ home » English to Bulgarian » Automotive / Cars & Trucks

hand wheel

Bulgarian translation: ръкохватка


13:08 Jul 8, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: hand wheel
Става дума за "врътката", която регулира ъгъла на падане назад на седалката в автомобил (в случая трактор). Въобще не ми идва никаква подходяща дума в момента.
PMPT
Bulgaria
Bulgarian translation:ръкохватка
Explanation:
най-подходящата дума е ръкохватка
Selected response from:

Kirilov
Bulgaria
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3ръкохваткаKirilov
4 +3ръчно колело, ръкохватка
Trufev
4копче
atche84


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
ръчно колело, ръкохватка


Explanation:
Според англ.-бълг. технически речник

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 287

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zornitsa Antonova: ръкохватка
2 mins
  -> thanks

agree  RUJA
1 hr
  -> thanks

agree  teodopa
3 hrs
  -> thanks

21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
ръкохватка


Language variant: ръкохватка

Explanation:
най-подходящата дума е ръкохватка

Kirilov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  atche84
3 hrs

agree  baev:
20 hrs

agree  invguy: В ергономията "врътката" се нарича "въртяща (се) ръкохватка" (дошло е от руското "рукоятка", но отдавна е утвърдено в българския).
1 day8 hrs

2 days9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
копче


Explanation:
често съм го срещал точно за тази джаджа - а копчето се върти само с ръка, така че ръчно отпада.
За копче си е малко голямо, но по аналогия с копчето на радиото се е възприело

atche84
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 72