KudoZ home » English to Bulgarian » Automotive / Cars & Trucks

air to air after cooler

Bulgarian translation: междинен охладител (тип) "въздух-въздух"


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:air to air after cooler
Bulgarian translation:междинен охладител (тип) "въздух-въздух"
Entered by: Maia Alexandrova-Carboni

14:40 Aug 30, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: air to air after cooler
To clean or inspect the fuel cooler, condenser, air to air after cooler, hydraulic/transmission cooler and radiator, open the grille screen and raise the hood.

air to air cooler = охладител от типа въздух-въздух
Maia Alexandrova-Carboni
Italy
междинен охладител (тип) "въздух-въздух"
Explanation:
"КАК РАБОТИ ТУРБОКОМПРЕСОРЪТ
. . . . .
При сгъстяването въздухът увеличава температурата си,която може да достигне 180 °C. Когато този въздух се охлади в специален охладител, плътността му, а оттам и мощността на двигателя могат да бъдат увеличени допълнително. Най-разпространени междинни охладители са от типа “въздух/въздух” (intercooler)."
http://www.rally-club.bg/articles/tech/TK.pdf (стр. 5)

Всъщност, ефектът от охлаждането на въздуха е доста по-сложен и разнопосочен, но в случая това не е от значение.

Intercooler vs. aftercooler: И двете на български се превеждат с "междинен охладител". Смисълът на "междинен" е, че се извършва междинно охлаждане на въздуха преди подаването му във впускателния колектор. Като се каже "междинен охладител", е ясно, че става дума за нагнетявания от турбото въздух, така че няма нужда да се пояснява - други междинни охладители по двигателите няма.

Строго погледнато, intercooler-ът е охладител между две степени на компресиране (напр. при двустепенен турбокомпресор), а aftercooler-ът е след турбокомпресора и преди колектора, независимо дали компресорът е едно- или двустепенен. Появили са се и двата термина, защото някои двигатели имат и intercooler, и aftercooler.

При наличие на един междинен охладител обаче, и на английски той често се нарича intercooler (въпреки че всъщност е aftercooler). За щастие, на български нямаме този проблем, защото си е все "междинен охладител" :)

"Въздух-въздух" е прието при обозначаване на топлообменни устройства и процеси.

Заб.: Не е задължително охлаждащият въздух да е точно насрещният: при спортни автомобили да, но при бавноходни и стационарни машини може да има специален вентилатор за обдухване на радиатора на междинния охладител.
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
Благодаря Ви за изчерпателното пояснение!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1междинен охладител (тип) "въздух-въздух"
invguy
4охладител на нагнетявания въздух с насрещен въздушен поток
Trufev


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
охладител на нагнетявания въздух с насрещен въздушен поток


Explanation:
air-to-air aftercooler = радиатор охлаждения наддувочного воздуха потоком встречного воздуха
Лингво 12

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 287

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
междинен охладител (тип) "въздух-въздух"


Explanation:
"КАК РАБОТИ ТУРБОКОМПРЕСОРЪТ
. . . . .
При сгъстяването въздухът увеличава температурата си,която може да достигне 180 °C. Когато този въздух се охлади в специален охладител, плътността му, а оттам и мощността на двигателя могат да бъдат увеличени допълнително. Най-разпространени междинни охладители са от типа “въздух/въздух” (intercooler)."
http://www.rally-club.bg/articles/tech/TK.pdf (стр. 5)

Всъщност, ефектът от охлаждането на въздуха е доста по-сложен и разнопосочен, но в случая това не е от значение.

Intercooler vs. aftercooler: И двете на български се превеждат с "междинен охладител". Смисълът на "междинен" е, че се извършва междинно охлаждане на въздуха преди подаването му във впускателния колектор. Като се каже "междинен охладител", е ясно, че става дума за нагнетявания от турбото въздух, така че няма нужда да се пояснява - други междинни охладители по двигателите няма.

Строго погледнато, intercooler-ът е охладител между две степени на компресиране (напр. при двустепенен турбокомпресор), а aftercooler-ът е след турбокомпресора и преди колектора, независимо дали компресорът е едно- или двустепенен. Появили са се и двата термина, защото някои двигатели имат и intercooler, и aftercooler.

При наличие на един междинен охладител обаче, и на английски той често се нарича intercooler (въпреки че всъщност е aftercooler). За щастие, на български нямаме този проблем, защото си е все "междинен охладител" :)

"Въздух-въздух" е прието при обозначаване на топлообменни устройства и процеси.

Заб.: Не е задължително охлаждащият въздух да е точно насрещният: при спортни автомобили да, но при бавноходни и стационарни машини може да има специален вентилатор за обдухване на радиатора на междинния охладител.

invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 208
Grading comment
Благодаря Ви за изчерпателното пояснение!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  adonisvd: съгласен
13 mins