KudoZ home » English to Bulgarian » Automotive / Cars & Trucks

footwell lamp

Bulgarian translation: лампа за осветление пространството за краката


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:footwell lamp
Bulgarian translation:лампа за осветление пространството за краката
Entered by: George Boyadjiev

10:22 Feb 10, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: footwell lamp
To recognize Smart Key, place Smart Key below footwell lamp.

Благодаря!
Emilia Delibasheva
лампа за осветление пространството за краката
Explanation:
Footwell е пространството в купето на автомобила, където се поставят краката на пътниците. В някои автомобили има лампа, която осветява това пространтво обикновено при отваряне на вратата. Може би по-добре звучи лампа за осветление пространството при краката или на краката. Срешал съм го и като крачен отсек, но никак не ми харесва лично на мен.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-10 11:34:07 GMT)
--------------------------------------------------

Smart key или inteligent key е електронно устройство, което комуникира с автомобила. Например, може да го отключите от разстояние (като дистанционно) но има много други функции. Такива има в Infinity. За това казах че съм сигурен. Има такива "мъгливи" в някои случаи обяснения на това как да разпознаеш кой ключ какъв е и вероятно за това става въпрос.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-10 11:38:32 GMT)
--------------------------------------------------

А, да и още нещо. Много е вероятно ако ключът не може да бъде разпознат да трябва да се приближи до датчика на опраделено разстояние от него. Този датчик е твърде вероятно да се намира около или в въпросната лампа. При натискане на педала за спирачката, колата се отключва и може да бъде запалена. Това си е вид защита. За това служат тези ключове. Може да се настроят, например, като използваш такъв ключ да не можеш да променяш маршрути на навигационната система. Друг вариант, да не можеш да караш с по-висока скорост от определена. Или с главния такъв ключ да можеш даправиш всичко по автомобила.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-10 11:41:00 GMT)
--------------------------------------------------

Извинявам се имам предвид "...във въпросната лампа".
Selected response from:

George Boyadjiev
Grading comment
Благодаря за обясненията!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1осветление в (нишата за) краката
Daniela Koleva
5лампа за осветление пространството за краката
George Boyadjiev
4 +1лампа за пространството на краката
Trufev


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
лампа за пространството на краката


Explanation:
Лампата в краката на водача или пътника.

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 287

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lilia Ignatova
2 hrs
  -> Благодаря

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
лампа за осветление пространството за краката


Explanation:
Footwell е пространството в купето на автомобила, където се поставят краката на пътниците. В някои автомобили има лампа, която осветява това пространтво обикновено при отваряне на вратата. Може би по-добре звучи лампа за осветление пространството при краката или на краката. Срешал съм го и като крачен отсек, но никак не ми харесва лично на мен.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-10 11:34:07 GMT)
--------------------------------------------------

Smart key или inteligent key е електронно устройство, което комуникира с автомобила. Например, може да го отключите от разстояние (като дистанционно) но има много други функции. Такива има в Infinity. За това казах че съм сигурен. Има такива "мъгливи" в някои случаи обяснения на това как да разпознаеш кой ключ какъв е и вероятно за това става въпрос.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-10 11:38:32 GMT)
--------------------------------------------------

А, да и още нещо. Много е вероятно ако ключът не може да бъде разпознат да трябва да се приближи до датчика на опраделено разстояние от него. Този датчик е твърде вероятно да се намира около или в въпросната лампа. При натискане на педала за спирачката, колата се отключва и може да бъде запалена. Това си е вид защита. За това служат тези ключове. Може да се настроят, например, като използваш такъв ключ да не можеш да променяш маршрути на навигационната система. Друг вариант, да не можеш да караш с по-висока скорост от определена. Или с главния такъв ключ да можеш даправиш всичко по автомобила.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-10 11:41:00 GMT)
--------------------------------------------------

Извинявам се имам предвид "...във въпросната лампа".


    Reference: http://dictionary.reference.com/browse/footwell
George Boyadjiev
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 14
Grading comment
Благодаря за обясненията!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Vrabtchev
12 mins

disagree  Willy Obretenov: Aма какво да прави Smart Key там? И за какво е този Smart Key всъщност?
49 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
осветление в (нишата за) краката


Explanation:
Обикновено се казва "осветление в краката". Но в случая е по-важно местоположението, затова според мен е по-добре да се използва "в нишата за краката".

http://www.mercedes-benz.bg/content/bulgaria/mpc/mpc_bulgari...
http://www.google.com/search?hl=en&client=firefox-a&rls=org....

Daniela Koleva
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  invguy: Така бих го писал. Иначе значението е ясно. Разбира се, това е екстра, характерна за по-новите модели автомобили.
10 hrs