KudoZ home » English to Bulgarian » Automotive / Cars & Trucks

power take-off

Bulgarian translation: силоотводен вал


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:power take-off
Bulgarian translation:силоотводен вал
Entered by: Comtrans1

15:50 Mar 8, 2004
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: power take-off
The charge pump is connected to the power take-off of the torque converter.
Comtrans1
силоотводен вал
Explanation:
.
Selected response from:

BRH
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3силоотводен валBRH
4вал за отвеждане на мощност
Станислав (Stanislav) Чалъков (Chalakov)
1 +1отборочный вал :)Boyan Brezinsky
2черпене на мощностElissaveta Toteva


Discussion entries: 3





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
черпене на мощност


Explanation:
Записала съм си го в речника, че така се превежда, но понятие си нямам какво значи.

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2004-03-08 16:16:04 GMT)
--------------------------------------------------

имам го и преведено по-свободно като \"извод от скоростната кутия\"

Elissaveta Toteva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8

39 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
отборочный вал :)


Explanation:
Не съм забравил на какъв език говоря. Просто не си спомням как е на български - всъщност никога не съм го знаел.
Например от скоростната кутия на една кола излиза един вал - за задвижване на колелата (добре де, ако е със задно предаване). Но например един трактор има допълнителен вал от скоростната кутия за задвижване на външно оборудване в допълнение към основния вал за задвижване на колелата. На руски това е точно онова, което го дава Multitran, както и туй, дето съм го написал.
А как беше на български...
Спомагателен силов вал?
А второто изречение очевидно описва действието на помпата.


--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-09 09:27:48 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Във \"Физико-математическа и техническа енциклопедия\" има статия \"вал за отвеждане на мощност\".
В \"Илюстрован английско-български речник\" е показан \"силоотводен вал\".
Така че отивам да се съглася с долното :)


Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 64

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ludwig Chekhovtsov: Щт моят речник: вал отбора мощности - вал за отвеждане на мощност ( напр. за задвижване на спомагателни агрегати), силоотводен вал
1 hr

41 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
силоотводен вал


Explanation:
.

BRH
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ludwig Chekhovtsov
1 hr
  -> Благодаря!

agree  invguy: Точно. Руското съкращение е ВОМ (вал отбора мощности), а английското PTO (power take-off) [shaft]. Това е механизъм с (обикн. шлицев) изходен вал, извеждащ въртящ момент от осн. двигател за задвижване на външни (прикачни, навесни и пр.) приспособления.
2 hrs
  -> Благодаря!

agree  Boyan Brezinsky
16 hrs
  -> Благодаря Ви, колега!

1589 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
вал за отвеждане на мощност


Explanation:
По смисъла на тази наредба:

1. "Вал за отвеждане на мощност" е външната част на задвижващия вал на трактора, която предава въртящ момент на машина.


Example sentence(s):
  • Наредба № 22 от 3 юни 2003 г. за одобрение на типа на нови колесни трактори по отношение на валовете за отвеждане на мощност и техните предпазни

    Reference: http://www.mi.government.bg/norm/nar.html?id=86855
Станислав (Stanislav) Чалъков (Chalakov)
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 44