KudoZ home » English to Bulgarian » Automotive / Cars & Trucks

strut & dual links

Bulgarian translation: независимо окачване


08:42 Jun 29, 2004
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: strut & dual links
в автомобил
Comtrans1
Bulgarian translation:независимо окачване
Explanation:
Преди да видим каква е колата, предлагам следното просто заобикаляне на проблема:
Предно окачване - независимо, тип "Макферсон"
Задно окачване - независимо

Стига наистина да е независимо, разбира се. Ако е зависимо, става малко по-сложно, защото трябва да напишем, че е с блок тип "Макферсон" - т.е. спирална пружина и амортисьор заедно, но тогава може да стане объркване с независимото окачване. За съжаление не знам как точно се казва у нас този тип зависимо окачване (между другото, най-разпространен в европейските коли).
Един поне за мен интересен сайт с обща информация по темата:
http://www.chris-longhurst.com/carbibles/
като в твоя случай
http://www.chris-longhurst.com/carbibles/suspension_bible.ht...


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 51 mins (2004-06-29 12:34:32 GMT)
--------------------------------------------------

Тук гледам разни стари броеве на \"Автотруд\" и виждам, че нямат единодушие. Едни пишат \"независило мултилинк окачване\", други пишат \"независимо многозвенно окачване\". Този dual link е или dual wishbone, или multilink, но кое от двете, е трудно да се каже. Не че знам как се превеждат де :)
А strut мисля, че може да се пропусне, тъй като за независимите окачвания се подразбира. Просто в момента не се сещам за друг тип независимо чисто механично окачване (в смисъл не пневматично или хидропневматично), в което да няма блок спирална пружина - амортисьор. Теоретично са възможни и друг вид схеми - например с торсионни пружини, доколкото знам, има танкове с такова окачване, което откъдето и да го погледнеш, си е независимо - но надали се използват в леки коли.
Selected response from:

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Амортисьор-пружина (макферсон) и два носача
Peter Skipp
2независимо окачванеBoyan Brezinsky


Discussion entries: 6





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
независимо окачване


Explanation:
Преди да видим каква е колата, предлагам следното просто заобикаляне на проблема:
Предно окачване - независимо, тип "Макферсон"
Задно окачване - независимо

Стига наистина да е независимо, разбира се. Ако е зависимо, става малко по-сложно, защото трябва да напишем, че е с блок тип "Макферсон" - т.е. спирална пружина и амортисьор заедно, но тогава може да стане объркване с независимото окачване. За съжаление не знам как точно се казва у нас този тип зависимо окачване (между другото, най-разпространен в европейските коли).
Един поне за мен интересен сайт с обща информация по темата:
http://www.chris-longhurst.com/carbibles/
като в твоя случай
http://www.chris-longhurst.com/carbibles/suspension_bible.ht...


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 51 mins (2004-06-29 12:34:32 GMT)
--------------------------------------------------

Тук гледам разни стари броеве на \"Автотруд\" и виждам, че нямат единодушие. Едни пишат \"независило мултилинк окачване\", други пишат \"независимо многозвенно окачване\". Този dual link е или dual wishbone, или multilink, но кое от двете, е трудно да се каже. Не че знам как се превеждат де :)
А strut мисля, че може да се пропусне, тъй като за независимите окачвания се подразбира. Просто в момента не се сещам за друг тип независимо чисто механично окачване (в смисъл не пневматично или хидропневматично), в което да няма блок спирална пружина - амортисьор. Теоретично са възможни и друг вид схеми - например с торсионни пружини, доколкото знам, има танкове с такова окачване, което откъдето и да го погледнеш, си е независимо - но надали се използват в леки коли.

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 64

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Амортисьор-пружина (макферсон) и два носача


Explanation:
или направо "Макферсон" и два носача. Това ми мяза на предно окачване. Макферсонът е съчетание от спирална пружина, амортисьор и подходящ механичен елемент, а носачите са напречни кинетични елементи, свързващи джантата и главината с каросерията.

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2004-06-29 09:23:30 GMT)
--------------------------------------------------

Понякога на английски носачите се наричат Wishbones, поради формата им на чатал. При класическата схема на окачване с макферсон има един такъв носач. Два носача са по-типични за конвенционални схеми, в които вместо макферсон пружината и амортисьорът са отделни. Но схеми всякакви. Евентуално малко повече подтекст, ако това не е задоволително..?

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2004-06-29 09:24:58 GMT)
--------------------------------------------------

Естествено, на сервизно ниво макферсонът (McPherson Strut) често бива кръстен \"макперсон\"...

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2004-06-29 09:26:14 GMT)
--------------------------------------------------

ОК, значи вертикален елемент (пружина или някакъв фиксиращ елемент) плюс два носача

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2004-06-29 09:28:43 GMT)
--------------------------------------------------

... или пък просто амортисьор (странно, но може окачването да е конструктивно решено с два амортисьора -- един в макферсона, друг отделно и успоредно с него. Май мисля на глас...

--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2004-06-29 09:29:43 GMT)
--------------------------------------------------

... или пък просто амортисьор (странно, но може окачването да е конструктивно решено с два амортисьора -- един в макферсона, друг отделно и успоредно с него. Май мисля на глас...

--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2004-06-29 09:39:34 GMT)
--------------------------------------------------

Ясно -- става дума за задното, а не предно, окачване. Предното е с макферсон, а задното -- с пружинно-амартисьорен елемент (подобие на макферсона) плюс два носача.

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2004-06-29 09:41:49 GMT)
--------------------------------------------------

Следва да преформулирам отговора си: \"пружинно-амортисьорен прът и два носача\"

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2004-06-29 09:42:00 GMT)
--------------------------------------------------

Следва да преформулирам отговора си: \"пружинно-амортисьорен прът и два носача\"

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 47 mins (2004-06-29 10:30:17 GMT)
--------------------------------------------------

Независимото окачване се казва така, защото всяко колело е свободно да се движи спрямо каросерията, без да причинява движения на другото колело на същия мост (преден или заден). Смятам терминът за твърде общ в случая -- все пак хората ни дават данни какво, аджаба, влиза в това окачване. (Впрочем, то несъмнено е независимо -- \"зависимото\", което бсб2 споменава е с разновидности на т. нар. \"мъртъв мост\" -- неподвижна ос или хоризонтален прът между двете задни колела, плюс пружини и амортисьори и евентуално други елементи. Тук явно става дума за носачи от рода на trailing arms, semi-trailing arms или swing axle links, ползвани в независими задни окачвания.)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 49 mins (2004-06-29 10:32:45 GMT)
--------------------------------------------------

Независимото окачване се казва така, защото всяко колело е свободно да се движи спрямо каросерията, без да причинява движения на другото колело на същия мост (преден или заден). Смятам терминът за твърде общ в случая -- все пак хората ни дават данни какво, аджаба, влиза в това окачване. (Впрочем, то несъмнено е независимо -- \"зависимото\", което бсб2 споменава е с разновидности на т. нар. \"мъртъв мост\" -- неподвижна ос или хоризонтален прът между двете задни колела, плюс пружини и амортисьори и евентуално други елементи. Тук явно става дума за носачи от рода на trailing arms, semi-trailing arms или swing axle links, ползвани в независими задни окачвания.)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 54 mins (2004-06-29 10:37:02 GMT)
--------------------------------------------------

Независимото окачване се казва така, защото всяко колело е свободно да се движи спрямо каросерията, без да причинява движения на другото колело на същия мост (преден или заден). Смятам терминът за твърде общ в случая -- все пак хората ни дават данни какво, аджаба, влиза в това окачване. (Впрочем, то несъмнено е независимо -- \"зависимото\", което бсб2 споменава е с разновидности на т. нар. \"мъртъв мост\" -- неподвижна ос или хоризонтален прът между двете задни колела, плюс пружини и амортисьори и евентуално други елементи. Тук явно става дума за носачи от рода на trailing arms, semi-trailing arms или swing axle links, ползвани в независими задни окачвания.)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 56 mins (2004-06-29 10:39:35 GMT)
--------------------------------------------------

Независимото окачване се казва така, защото всяко колело е свободно да се движи спрямо каросерията, без да причинява движения на другото колело на същия мост (преден или заден). Смятам терминът за твърде общ в случая -- все пак хората ни дават данни какво, аджаба, влиза в това окачване. (Впрочем, то несъмнено е независимо -- \"зависимото\", което бсб2 споменава е с разновидности на т. нар. \"мъртъв мост\" -- неподвижна ос или хоризонтален прът между двете задни колела, плюс пружини и амортисьори и евентуално други елементи. Тук явно става дума за носачи от рода на trailing arms, semi-trailing arms или swing axle links, ползвани в независими задни окачвания.)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 1 min (2004-06-29 10:44:48 GMT)
--------------------------------------------------

Независимото окачване се казва така, защото всяко колело е свободно да се движи спрямо каросерията, без да причинява движения на другото колело на същия мост (преден или заден). Смятам терминът за твърде общ в случая -- все пак хората ни дават данни какво, аджаба, влиза в това окачване. (Впрочем, то несъмнено е независимо -- \"зависимото\", което бсб2 споменава е с разновидности на т. нар. \"мъртъв мост\" -- неподвижна ос или хоризонтален прът между двете задни колела, плюс пружини и амортисьори и евентуално други елементи. Тук явно става дума за носачи от рода на trailing arms, semi-trailing arms или swing axle links, ползвани в независими задни окачвания.)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 2 mins (2004-06-29 10:45:51 GMT)
--------------------------------------------------

Щом е Шевроле, надали има конвенционално задно окачване -- независимо е, с пружинно-амортисьорен прът и два носача.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 9 mins (2004-06-29 10:52:47 GMT)
--------------------------------------------------

Щом е Шевроле, надали има конвенционално задно окачване -- независимо е, с пружинно-амортисьорен прът и два носача.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 11 mins (2004-06-29 10:54:26 GMT)
--------------------------------------------------

... но независимо или не, няма значение -- механичните елементи си остават прът и два носача, както е в оригинала.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 9 mins (2004-06-29 12:52:15 GMT)
--------------------------------------------------

Има окачвания с торзионни (прътови вместо листови [ресорни] или спирални) пружини. Има и \"зависими\" (конвенционални) окачвания, има и \"напълно зависими\" :) така да се каже окачвания като ситроеновото, има и разни варианти на конвенционалното окачване като де дионови мостове, целящи \"развод\" между въртящите (усукващи) моменти и самия мост. Но независимо от това дали окачването е конвенционално или независимо (уфф!!!), оригиналът е кристално ясен -- \"прът и два носача\". Тия \"линкове\" и \"мултилинкове\" са си чиста проба носачи. Автотруд е съмнителен източник. В момента правя превод на английски от негов журналист, в който акумулаторът е \"батерия\" (!), системата за контрол на сцеплението е непринудено наречена \"трекшън контрол система\", а тази за устойчивост (демек, активното или \"предугаждащо\" окачване) е \"стебилити контрол система\" (явно на автора му трябва \"дебилити контрол система\"!)...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 29 mins (2004-06-29 14:12:03 GMT)
--------------------------------------------------

Забравих да добавя, че Chassis на български би трябвало да стане \"окачване\" или пък \"ходова част\", нежели \"шаси\". Впрочем, думата е неуместна и на английски, пък бил той американски или британски -- едва ли става дума за отделно шаси, връз което монтират каросерия. Вместо шаси още от Войната леките коли (с някои изключения -- VW Kaeffer, Citroen 2CV и шепа други) имат \"самоносещи каросерии\" -- монококови конструкции, вършещи работата и на шасита, и на каросерии.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 38 mins (2004-06-29 14:21:11 GMT)
--------------------------------------------------

Забравих да добавя, че Chassis на български би трябвало да стане \"окачване\" или пък \"ходова част\", нежели \"шаси\". Впрочем, думата е неуместна и на английски, пък бил той американски или британски -- едва ли става дума за отделно шаси, връз което монтират каросерия. Вместо шаси още от Войната леките коли (с някои изключения -- VW Kaeffer, Citroen 2CV и шепа други) имат \"самоносещи каросерии\" -- монококови конструкции, вършещи работата и на шасита, и на каросерии.

Peter Skipp
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Boyan Brezinsky: Абе трябва ни някаква препратка от въпросите към форума например, където да се доизясняваме:) Че то така аз имам някакви несъгласия с теб на по-общо ниво без връзка с въпроса и не върви да ги бутам тук. А че журналистите не знаят никакъв език, е известно.
5 hrs
  -> ок, ама по-късно, че сега гася един пожар с тоя текст, да не ти разправям какво ми се пече и къде...