KudoZ home » English to Bulgarian » Bus/Financial

diluted share

Bulgarian translation: (not an answer, just an explanation)


09:51 Mar 20, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial / core earnings report
English term or phrase: diluted share
XXX today announced 2001 forth quarter core earnings of $100 million, or $ 1.58 per diluted share, compared with $67 million, or $1.00 per diluted share, in fourth quarter 2000.
Ivaylo Ivanov
Luxembourg
Bulgarian translation:(not an answer, just an explanation)
Explanation:
Tova e samo obyasnenie (ne se sustezavam za tochki, zashtoto ne predlagam prevod)

diluted shares:
the total number of issues shares of a particular company, including any issued since the last balance date.

"emitirana akciya" ?????
Selected response from:

Hristina
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2разводнена акцияGuergana Avramova
3 +2(not an answer, just an explanation)Hristina
4НЕ Е ОТГОВОР, ЗАЩОТО Е НА РУСКИLudwig Chekhovtsov
1 +1НЕ Е ОТГОВОР, НЕ ЗНАМ ТЕРМИНА!!!Vihar Krastev


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
НЕ Е ОТГОВОР, НЕ ЗНАМ ТЕРМИНА!!!


Explanation:
НЕ Е ОТГОВОР, ЗАЩОТО НЕ ЗНАМ ОТГОВОРА, а мисля че знам какво е diluted share. Професионалният жаргон на фондовите пазари е приел, струва ми се, да ги нарича "размити" акции. Това са акциите с намалена доходност за 1 акция. Такива стават акциите, когато са били предприети някакви борсови действия с dilutive effect, i.e. reducing or involving reduction of pers share income of a corporate stock (емитиране на call or put options, имитиране на конвертируеми ценни книжа и т.н), напр. "the dilutive effect of stock options and convertible securities".
Но не ми се предоверявайте, НЕ ЗНАМ НИТО ТЕРМИНА, НИТО ВИ ДАВАМ ОТГОВОР -- попитайте борсови експерти в София

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-20 13:11:12 (GMT)
--------------------------------------------------

МОЛЯ ДА МЕ ИЗВИНИТЕ ЗА ДОПУСНАТИТЕ ПО-ГОРЕ ГЛУПАВИ TYPOS, КОИТО БИХА МОГЛИ И ДА ВИ ПОДВЕДАТ. ПОВТАРЯМ ГОРНОТО СКУДОУМИЕ С ПОНЕ ВЕРЕН ПРАВОПИС:

НЕ Е ОТГОВОР, ЗАЩОТО НЕ ЗНАМ ОТГОВОРА, а мисля, че знам какво е diluted share на английски. Професионалният жаргон на фондовите пазари е приел, струва ми се, да ги нарича \"размити\" акции. Това са акциите с намалена доходност за 1 акция. Такива стават акциите, когато са били предприети някакви борсови действия с dilutive effect, i.e. reducing or involving reduction of PER share income of a corporate stock (емитиране на call или put options, Емитиране на конвертируеми ценни книжа и т.н.), напр. \"the dilutive effect of stock options and convertible securities\".
Но не ми се предоверявайте, НЕ ЗНАМ НИТО ТЕРМИНА, НИТО ВИ ДАВАМ ОТГОВОР -- попитайте борсови експерти в София.

НА ВАС И НА ВСИЧКИ -- ЧЕСТИТА ПРОЛЕТ, КОЯТО АСТРОНОМИЧЕСКИ НАСТЪПВА ДНЕС. HAPPY VERNAL EQUINOX TO THOSE WHO APPRECIATE IT.

Vihar Krastev
PRO pts in pair: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ludwig Chekhovtsov: Честита Пролет и на Вас, Вихър! Много поздрави от Емил Бенатов !
20 mins

neutral  xxxVihar Kraste: поименни безналични акции
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
(not an answer, just an explanation)


Explanation:
Tova e samo obyasnenie (ne se sustezavam za tochki, zashtoto ne predlagam prevod)

diluted shares:
the total number of issues shares of a particular company, including any issued since the last balance date.

"emitirana akciya" ?????

Hristina
PRO pts in pair: 23
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vihar Krastev: може би "обикновена" акция, акция на приносител, за разлика от привилегированите и поименните акции, на които доходността често бива фиксирана и не може да се намалява от емитирането на допълнителни емисии акции. Чудесно обяснение и пример!!!
11 mins

agree  xxxVihar Kraste: търгувани корпоративни акции; поименни безналични акции
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
НЕ Е ОТГОВОР, ЗАЩОТО Е НА РУСКИ


Explanation:
Разводненная прибыль на акцию - сумма чистой прибыли за период, приходящаяся на владельцев обыкновенных акций, деленная на средневзвешенное количество обыкновенных акций, находящихся в обращении, скорректированная с учетом разводняющего эффекта всех конвертируемых в обыкновенные акции контрактов.
http://encycl.yandex.ru/cgi-bin/art.pl?art=glossary/3/03476....

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
разводнена акция


Explanation:
Правя аналогия с "разводнен капитал", какъвто термин има на български и означава, че с издаването на нови акции и конвертируеми облигации по-малка част от общата печалбата се пада на една стара акция.

Guergana Avramova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxVihar Kraste: Точно така е, обяснението е вярно, точно така се "разводняват" безналичните акции, като се емитират нови тиражи (вж. и Отговор 1). Но в никой български отчет за корпоративните печалби няма да го срещнете като термин "разводнени" или "размити". Ваш, В.К.
16 mins

agree  slavist
1 day5 hrs