KudoZ home » English to Bulgarian » Bus/Financial

automatic cum pegging

Bulgarian translation: x x x


11:34 May 15, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: automatic cum pegging
няма контекст
съобщение от счетоводен софтуер
Comtrans1
Bulgarian translation:x x x
Explanation:
Ако все още не сте намерили отговора и ако все пак не сте приели "автоматично съвместно стабилизиране" за отговор, за да Ви дообъркам още повече Ви насочвам към Интернет-страницата "Forums" на "Progress Applications". За Ваша и наша утеха само преди няколко дни подписалият се по-долу софтуерист си е признал, че също не знае какво представлява това съобщение -- MfgPro flag "Automatic Cum Pegging", но и досега никой от 26-тимата прочели въпроса му не му е отговорил. Дано някой от колегите, които са computer savvy и well versed in software applications се досетят или знаят за какво става дума. Иначе ще трябва навярно да се свържете с представителите на Progress Software в София. Не Ви завиждам, но Ви желая успех!

http://forums.progresstalk.com/search/40071

"Hello peggers,

do you know the definition and the use of a new flag introduced in eBsp2,
"Automatic Cum Pegging" (rcc_cum_peg) in 7.9.24 ?

Thanks by advance.

Best regards.

Cyril Romieu
MFG/PRO support engineer."

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-16 09:49:11 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Смутено Ви благодаря, защото наистина нищо не съм направил, за да заслужа тази чест, но чат-пат и такива неща стават. Добре е, че се развивате разностранно - ние, българчетата, сме си (все)странни от памтивека, а откакто преди 20-25 години преминахме и през разни нарочни всенародни програми за всестранно развитие на хармоничните ни личности, съвсем се изусъвършенствувахме. Стискам Ви палци и Ви желая късмет!
Selected response from:

xxxVihar Kraste
Grading comment
Вихър, благодаря за желанието за помощ и най-вече за съчувствието :) В този конкретен случай имам силна нужда от него. И аз намерих този постинг без отговор. И даже сайта на въпросния ERP софтуер намерих, но това не ми помогна. Така че смело приложих Вашето първо предложение.
Иначе... и аз се имам за well versed in software applications, даже чат-пат правя такива...
много станахме разностранни и ние
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4автоматично съвместно стабилизиранеVania Miteva
1автоматична корекция с обвръзка към резервна валута / автоматично преизчисляване в резервната валутаxxxVihar Kraste
1x x xxxxVihar Kraste
1cumulativeBoyan Brezinsky


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
автоматично съвместно стабилизиране


Explanation:
Фактически контрол и хармонизиране на финансовите нива

Vania Miteva
PRO pts in pair: 4

15 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
x x x


Explanation:
Ако все още не сте намерили отговора и ако все пак не сте приели "автоматично съвместно стабилизиране" за отговор, за да Ви дообъркам още повече Ви насочвам към Интернет-страницата "Forums" на "Progress Applications". За Ваша и наша утеха само преди няколко дни подписалият се по-долу софтуерист си е признал, че също не знае какво представлява това съобщение -- MfgPro flag "Automatic Cum Pegging", но и досега никой от 26-тимата прочели въпроса му не му е отговорил. Дано някой от колегите, които са computer savvy и well versed in software applications се досетят или знаят за какво става дума. Иначе ще трябва навярно да се свържете с представителите на Progress Software в София. Не Ви завиждам, но Ви желая успех!

http://forums.progresstalk.com/search/40071

"Hello peggers,

do you know the definition and the use of a new flag introduced in eBsp2,
"Automatic Cum Pegging" (rcc_cum_peg) in 7.9.24 ?

Thanks by advance.

Best regards.

Cyril Romieu
MFG/PRO support engineer."

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-16 09:49:11 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Смутено Ви благодаря, защото наистина нищо не съм направил, за да заслужа тази чест, но чат-пат и такива неща стават. Добре е, че се развивате разностранно - ние, българчетата, сме си (все)странни от памтивека, а откакто преди 20-25 години преминахме и през разни нарочни всенародни програми за всестранно развитие на хармоничните ни личности, съвсем се изусъвършенствувахме. Стискам Ви палци и Ви желая късмет!

xxxVihar Kraste
PRO pts in pair: 306
Grading comment
Вихър, благодаря за желанието за помощ и най-вече за съчувствието :) В този конкретен случай имам силна нужда от него. И аз намерих този постинг без отговор. И даже сайта на въпросния ERP софтуер намерих, но това не ми помогна. Така че смело приложих Вашето първо предложение.
Иначе... и аз се имам за well versed in software applications, даже чат-пат правя такива...
много станахме разностранни и ние

6 days   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
cumulative


Explanation:
На някои места видях cum като съкращение за cumulative - дори без точка накрая. Не че разбирам какво би било automatic cumulative pegging, но поне cumulative ми се вижда по-близо до счетоводството.

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxVihar Kraste: Cum си е много употребима дума за with, combined with, along with, including, e.g. house-cum-farm, orchestra-cum-balet, the cum price of a stock=with, including dividend. Cum pegging= с преизчисляване в резервната валуута (към която е обвързана основната)
13 hrs
  -> Сега, като си показал другото предложение, разбирам. Просто си мислех, че cum като предлог се употребява само в латински словосъчетания - cum laude, etc. Thanks!

7 days   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
автоматична корекция с обвръзка към резервна валута / автоматично преизчисляване в резервната валута


Explanation:
Правя отново видимо визираното първо пред(по)ложение, което смело е използвала в превода си Comtrans1. Дано не съжалява:

- автоматична корекция с обвръзка към валута
или
- автоматично преизчисляване в резервната валута

Само предполагам, че това е съкратен (за нуждите на софтуера или за да се побере в малкото пространство над някоя графа) вариант на
automatic adjustment cum (foreign)currency pegging
или
automatic calculation cum (foreign)currency pegging
а това вероятно е по-лесно за разбиране и превод.

Терминологията е от валутното счетоводство и се отнася до обвързването на счетоводно-финансовия резултат с избраната резевна твърда валута, към която е постоянно обвързана (pegged) основната валута, в която се води счетоводната отчетност.

Все пак зависи от контекста. Дори да нямате пряк контекст, в по-широкия контекст на цялостния превод най-вероятно ще се досетите дали това предположение е уместно или няма нищо общо с истината. УСПЕХ!

Вж.
Правилник за банките
Приет с Постановление № 19 на Министерския съвет от 19 май 1989 г., обн., ДВ, бр. 42 от 2 юни 1989 г., изм., бр. 34 и 48 от 1990 г., бр. 6 от 1991 г. (http://www.bild.net/temida/va/aoiv/prci/pban.html )

Profit for DOS
Автоматизирана информационна система за управление
на финансово - счетоводната дейност
(http://linkexchange-bg.da.ru/prof_stk_bg.html )


    Reference: http://www.bulgaria.com/aba/izdanie/970615/2.html
xxxVihar Kraste
PRO pts in pair: 306