KudoZ home » English to Bulgarian » Bus/Financial

drafts at sight

Bulgarian translation: трата на виждане


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:draft at sight
Bulgarian translation:трата на виждане
Entered by: Dilliana Kouzmanova

09:34 Dec 27, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: drafts at sight
Uslovia na akreditiv.
Sledva Drawee...
Dilliana Kouzmanova
Bulgaria
трата (менителница) на виждане
Explanation:
at sight - "на виждане" - "платежно условие, което означава, че длъжникът трябва да изплати сумата по документа веднага, щом бъде предявен. Такъв е случаят с всички видове чекове"
draft at sight - "трата на виждане -теглена менителница, платима при представяне. Във външната търговия се употребява главно при документарните инкаса и акредитиви. Когато при сделките с плащане чрез документарно инкасо се тегли трата, банката, натоварена със събиране на вземането, протестира тратата, ако тя не бъде изплатена. Когато някои документарни акредитиви на чуждестранни банки съдържат предписанието, че акредитивните документи трябва да се придружават от трата на виждане (Т.В.),според условията на акредитива Т.В. може да бъде телена както срещу вносителя, така и срещу банката, която открила акредитива"
Примери:
- Условия на плащане: 100% неотменяем акредитив на виждане, издаден от първокласна банка.
tdc.flag.bg/tradeleads/i5i.htm

-...плащане при доставка на оборудването: 50 % от общата стойност на оборудването ще бъде платена при доставка на оборудването чрез неотменяем, делим акредитив, открит в полза на изпълнителя, платим на виждане; ...плащане при подписване на протокол за приемане на проекта: 40 % от общата стойност на оборудването ще бъде платена чрез неотменяем делим акредитив, открит в полза на изпълнителя, платим на виждане; www.bbcc.bnc.bg/zvdobp/buletin532001.htm
-Начин на плащане - при експедиция: до 85% от общата стойност на доставката ще бъде платена чрез неотменяем акредитив, открит в полза на изпълнителя, платил на виждане; home.digesta.com/F/dv/2001/3/3-108.htm

Успех!
Selected response from:

Angelina Asparuhova
Grading comment
Blagodarya za izcherpatelniya otgovor
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5трата (менителница) на виждане
Angelina Asparuhova
5полица на приносителя
Natasha Stoyanova


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
полица на приносителя


Explanation:
Полицата всъщност обобщава термините менителница и запис на заповед, които всъщност са юридически признатите термини. В иконом. литература се използва и думата "трата", вместо менителница, но и този термин няма юридическа сила.
Използвам общото "полица", тъй като не са ясни точните реквизити, които отличават търговската менителница от записа на заповед.
Drawee - трасат, т.е. лице, на което трябва да се плати.

Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
трата (менителница) на виждане


Explanation:
at sight - "на виждане" - "платежно условие, което означава, че длъжникът трябва да изплати сумата по документа веднага, щом бъде предявен. Такъв е случаят с всички видове чекове"
draft at sight - "трата на виждане -теглена менителница, платима при представяне. Във външната търговия се употребява главно при документарните инкаса и акредитиви. Когато при сделките с плащане чрез документарно инкасо се тегли трата, банката, натоварена със събиране на вземането, протестира тратата, ако тя не бъде изплатена. Когато някои документарни акредитиви на чуждестранни банки съдържат предписанието, че акредитивните документи трябва да се придружават от трата на виждане (Т.В.),според условията на акредитива Т.В. може да бъде телена както срещу вносителя, така и срещу банката, която открила акредитива"
Примери:
- Условия на плащане: 100% неотменяем акредитив на виждане, издаден от първокласна банка.
tdc.flag.bg/tradeleads/i5i.htm

-...плащане при доставка на оборудването: 50 % от общата стойност на оборудването ще бъде платена при доставка на оборудването чрез неотменяем, делим акредитив, открит в полза на изпълнителя, платим на виждане; ...плащане при подписване на протокол за приемане на проекта: 40 % от общата стойност на оборудването ще бъде платена чрез неотменяем делим акредитив, открит в полза на изпълнителя, платим на виждане; www.bbcc.bnc.bg/zvdobp/buletin532001.htm
-Начин на плащане - при експедиция: до 85% от общата стойност на доставката ще бъде платена чрез неотменяем акредитив, открит в полза на изпълнителя, платил на виждане; home.digesta.com/F/dv/2001/3/3-108.htm

Успех!

Angelina Asparuhova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 32
Grading comment
Blagodarya za izcherpatelniya otgovor