KudoZ home » English to Bulgarian » Business/Commerce (general)

break-even

Bulgarian translation: Приключване на нула печалба - покриване на разходите без печалба.


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:break-even
Bulgarian translation:Приключване на нула печалба - покриване на разходите без печалба.

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
15:59 Feb 8, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Additional field(s): Finance (general)
English term or phrase: break-even
Definition from PowerHomeBiz.com:
The point of business activity when total revenue equals total expenses. Above the break-even point, the business is making a profit. Below the break-even point, the business is incurring a loss.

Example sentence(s):
  • On the surface, break-even analysis is a tool to calculate at which sales volume the variable and fixed costs of producing your product will be recovered. Another way to look at it is that the break-even point is the point at which your product stops costing you money to produce and sell, and starts to generate a profit for your company. Weatherhead School of Management
  • Generally, an initial break-even analysis focuses on a relatively narrow range of sales volume in which variable costs are simple to calculate. JBV's Competitive Edge
  • A senior executive at Associated Newspapers has predicted that the London freesheet it is launching today will break even within four years, sooner than expected in its original business plan. guardian.co.uk
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

Приключване на нула печалба - покриване на разходите без печалба.
Definition:
Резултат от (финансова) дейност, когато разходите са точно равни на приходите. Печалба = Разходи - Приходи = 0.00
Selected response from:

xxxpalilula
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +3Приключване на нула печалба - покриване на разходите без печалба.xxxpalilula
5брейк-ивън
Vladislav Ivanov
5Break-Even Point (критична точка)Lilia Ignatova
5Критична точка
4leavedClover
4 +1критична точка
Zhaneta Mladenova
4приключване на финансов период на нулева печалбаReneta
4рентабилностVioleta Dikova
4точка на изравняванеEvgeni Vassilev


  

Translations offered


45 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Break-Even Point (критична точка)


Definition from "Карол" - инвестиционн:
Критична точка (Break-Even Point) - Нивото, при достигането на което съществуващата позиция ще бъде точно на “нулата” (няма да бъде нито печеливша, нито губеща).

Example sentence(s):
  • Тема 3. Дисконтни изчисления. Същност на дисконтирането. Дисконтиране с проста и сложна лихвена ставка. Математическии банков дисконт. Връзки между сконтов и лихвен процент, break-even point. - Факултет по математик  
  • Интервю: Цветан Лъжански, изпълнителен директор на Девин АД. Подновили сме седем линии, без да спираме производството. Също така развиваме и инвестираме в румънския пазар, а там в началото разходите са доста високи. В момента вече достигаме break-even, т.е. не губим пари от операцията си на румънския пазар. - в. Пари, бр.221, 13.11.08  
  • В тази глава ще бъдат представени финансовите разрези, анализи на биѕнес плана. Отчети за разходи по отдели и функционални направления, Proforma Income Statement, Balance Sheet, Cash Flow, Financial Indicators Projected Balance Sheet Ratio, Investment Plan, NPV analysis and Break-even Point. - EDUCATION Source: Philip Kotler 1999  

Explanation:
.
Lilia Ignatova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
критична точка


Definition from own experience or research:
Онази стойност, при която графиката на приходите и графиката на разходите се пресичат. Всяка по-малка стойност от критичната точка показва неефективност на производството.

Example sentence(s):
  • Планът описва офшорна компания, достигаща критична точка на приходи и разходи (Ъгеак еуеп) след 6 месеца. - сайт  
  • В случая печалба ще се реализира само ,ако се продадат количества, по-големи от критичната точка - 100. Колкото повече от това количество се реализира, толкова по-голяма ще бъде печалбата. - сайт  
  • „Критичната точка”. Това е точката, в която общият приход от продажбите се изравнява с общите разходи за осъществяването на тези продажби. - сайт  
Zhaneta Mladenova
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Tanya Doneva
15 hrs
  -> Благодаря!

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Критична точка


Definition from Форекс речник:
Точката, в която печалбата е равна на загубата.

Example sentence(s):
  • Спад на продажбите под критичната точка /BEP/ - Преразпределянето на оборотите може да доведе до намаляване на печалбите или реализиране на загуби за съществуващите каналови структури. - "Генератори на конфли  
  • За да се видят какви са влиянията на разходите върху цената, се прави анализ на зависимостите на цената, количествата и разходите с метода на критичната точка – break even point - Лекция по маркетинг  
  • 37. Метод на критичната точка. - ВЪПРОСНИК ПО КОРПОРА  
4leavedClover
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 23

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
рентабилност


Definition from own experience or research:
Break-even point - равновесна точка на рентабилността (ниво, при което производствените разходи се покриват от получените приходи)
Breakeven analysis - анализ на рентабилността

Example sentence(s):
  • Показатели за рентабилност. Анализ на равновесната точка на рентабилност - IBI  
Violeta Dikova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Приключване на нула печалба - покриване на разходите без печалба.


Definition from own experience or research:
Резултат от (финансова) дейност, когато разходите са точно равни на приходите. Печалба = Разходи - Приходи = 0.00

Example sentence(s):
  • The Bulgaria IMC is a volunteer, non-corporate effort to provide news coverage ... той е декларирал нулева печалба - 7000 лева приходи и точно толкова разходи. ... - MS Office on-line  
  • Приходите на компанията от продукция или друга дейност (услуги) точно покриват разходите по тази дейност. - indymedia.org  
  • Приел стопанските дела на ефорията точно преди шест години - през април 2002 г. - с нулева печалба за 2001 г., сегашният УС отчита за 2007 г. печалба от 150 000... - dveri.bg  

Explanation:
break-even - думата има множество значения на английски; настоящето значение се отнася до резултат от финансова дейност, когато приходите покриват точно разходите, приключването на счетоводните книги е без печалба или без загуба.
xxxpalilula
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Krasimira Kalcheva: възвръщам си първоначалната инвестиция/ излизам на чисто
2 days20 hrs
  -> Благодаря!

Yes  emily
2 days21 hrs
  -> Благодаря!

Yes  Stoyan Stoyanov
337 days

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
брейк-ивън


Definition from Global-Investor Glossary:
Ако искаме да спазим икономическия жаргон, преводът е простра транслитерация, а самият термин означава минималният (критичен) обем приходи които ще покрият съответното количество направени разходи и крайният резултат ще е 0, или предприятието ще продължи да съществува. По тази логика обянистелното критичен минимум също става.

Example sentence(s):
  • In economics & business, specifically cost accounting, the break-even point (BEP) is the point at which cost or expenses and revenue are equal: there is no net loss or gain, and one has "broken even". A profit or a loss has not been made, although opportunity costs have been paid, and capital has received the risk-adjusted, expected return. - Wikipedia  

Explanation:
За справка: всеки уебник по корпоративни финанси които се ползват в УНСС, СУ, Варна, Свищов и т.н. Аз лично съм ползвал Публични финанси (в него има и известан част от корпоративните) на Джаксън и Браун.

Но реално и в google да го напишете ще ви излезе по въпросниците за държавни изпити и по форумите в които не се опитват да побългаряват термини.
Vladislav Ivanov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
точка на изравняване


Definition from own experience or research:
точка на изравняване (на приходите и разходите)

Example sentence(s):
Explanation:
Има се предвид "зануляване" в даден инвестиционен проект: когато получените в резултат на изпълнение на проекта приходи се изравняват с направените по проекта разходи; от там нататък следва ПЕЧАЛБАТА.
Evgeni Vassilev
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

3 days15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
приключване на финансов период на нулева печалба


Definition from own experience or research:
x

Example sentence(s):
Explanation:
x
Reneta
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License