KudoZ home » English to Bulgarian » Cinema, Film, TV, Drama

Dispersal

Bulgarian translation: разсредоточаване


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dispersal
Bulgarian translation:разсредоточаване
Entered by: klyunchev

06:23 Mar 27, 2007
English to Bulgarian translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama / Cinema
English term or phrase: Dispersal
Колеги, помогнете с български еквивалент Dispersal в следната ситуация:

Втората световна война. Битката за Британия току що е започнала. Военно летище в Англия, където се вижда малка едноетажна постройка, в която седи дежурен войник, а до него телефон. Извън постройката на пейки са насядали десетина летци, които чакат да ги вдигнат по тревога, тъй като времената са такива.

В този момент телефонът звъни, дежурният войник го вдига и казва: "Dispersal."

Ясно е какво е Dispersal, но не мога да се сетя за подходяща дума на български в този случай.

Kak бихте го превели?

Очаквам вашите предложения.
Yavor Dimitrov
Bulgaria
разсредоточаване
Explanation:
българско-английски военен речник

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-03-27 08:28:21 GMT)
--------------------------------------------------

същото и в английско-български военен речник
Selected response from:

klyunchev
Bulgaria
Grading comment
Г-н klyunchev, благодаря ви за хубавото предложение. Благодаря и на всички останали, взели участие по темата.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1дежурен
Elena Aleksandrova
3 +1разсредоточаванеklyunchev
4Разпръсни се!
minahadji


Discussion entries: 12





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dispersal
Разпръсни се!


Explanation:
Точно това, което и ти си мислиш. Да се се разпръснат, наближаваща опасност.

minahadji
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

59 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
dispersal
дежурен


Explanation:
Dispersal office е мястото където войниците са изчаквали заповеди за действие. напр. при парашутистите, пилотите това обикновенно е било до самолетите на пистата. Мисля, че в този случай dispersal е кратко за dispersal office, което според мен ще се преведе като дежурен.

Elena Aleksandrova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  minahadji
5 mins

neutral  klyunchev: Според мен трябва да има някакво пояснение по какво е дежурен. Ми при война има и дежурен по кухня например. Явно не сте били 2 години в казарма ЛОЛ.
56 mins
  -> ми то е ясно за какво е дежурен,а този, който звъни знае къде звъни. Говорим за филм не за литературно произведение!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
dispersal
разсредоточаване


Explanation:
българско-английски военен речник

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-03-27 08:28:21 GMT)
--------------------------------------------------

същото и в английско-български военен речник

klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 38
Grading comment
Г-н klyunchev, благодаря ви за хубавото предложение. Благодаря и на всички останали, взели участие по темата.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Skipp: да -- войникът уточнява местоположението си, а то се нарича "(място за) разсредоточаване". Самолетите са разпръснати на такива стоянки из летището (вместо на един перон), за да не ги поразят вкупом. Впрочем (Tangra), прието е "Британка битка"
1 hr
  -> Знам, че сте спец по авиацията. 10х.