KudoZ home » English to Bulgarian » Cinema, Film, TV, Drama

music supervisor

Bulgarian translation: музикален оформител


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:music supervisor
Bulgarian translation:музикален оформител
Entered by: Pavel Tsvetkov

09:39 Feb 17, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: music supervisor
Като название на професия в киното.

Повече информация тук:

http://en.wikipedia.org/wiki/Music_supervisor

Моля, без налучкване! Зная какво означава, с какво се занимава и пр. Интересува ме има ли прието и установено название на позицията на български. Благодаря!
Pavel Tsvetkov
Bulgaria
тонрежисьор
Explanation:
Професията е тонрежисьор, а при заключителните надписи на филм - "музикално оформление".

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-02-17 14:23:46 GMT)
--------------------------------------------------

Да, приемам, че тонррежисьор в случая не е съвсем точно. По-скоро става дума за МУЗИКАЛЕН ОФОРМИТЕЛ.

МУЗИКАЛЕН ОФОРМИТЕЛ — лице с висше музикално образование, което намира готова или поръчва написването на нова музика, нужна да допълни драматургически и естетически картината, словото и действието. Музикалният оформител работи в непосредствена връзка с режисьора, който е и негов първи помощник в решаването на музикалната партитура на предаването.

Ето и линк:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_bulgarian/cinema_film_t...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-02-17 14:26:04 GMT)
--------------------------------------------------

Грешка в линка по-горе. Моля за извинение:
http://209.85.129.132/search?q=cache:VcZ_RCjvirwJ:www.libsu....
Selected response from:

Yavor Dimitrov
Bulgaria
Grading comment
Потвърдено и от неутрален източник. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2музикален ръководителnatasha stoyanova
3 +2тонрежисьор
Yavor Dimitrov


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
музикален ръководител


Explanation:
по българския каталог на професиите:
# Музикални специалисти. (напр.:
# концертиращ артист-солист и камерен изпълнител, композитор, музиковед, диригент, режисьор на музикално произведение, концерт майстор, музикант-инструменталист, музикант-певец, артист-хорист, акомпанятор, корепетитор, музикален аранжьор, музикален ръководител, музикален оформител, звукорежисьор, хормайстор, музикален продуцент, музиколог)

Филмови, театрални, радио и телевизионни режисьори и изпълнители. (напр.: актьор, режисьор, драматург, продуцент, художествен ръководител, директор на филмова и телевизионна продукция, филмов и телевизионен оператор)

иначе може да си го наречете
музикален директор/координатор/контрольор/супервайзер

A music supervisor, also sometimes called a music coordinator or musical director ...

natasha stoyanova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Aleksandrova: музикален директор
1 hr
  -> Благодаря!

agree  Peter Grm
1 day3 hrs
  -> Thanks

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
тонрежисьор


Explanation:
Професията е тонрежисьор, а при заключителните надписи на филм - "музикално оформление".

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-02-17 14:23:46 GMT)
--------------------------------------------------

Да, приемам, че тонррежисьор в случая не е съвсем точно. По-скоро става дума за МУЗИКАЛЕН ОФОРМИТЕЛ.

МУЗИКАЛЕН ОФОРМИТЕЛ — лице с висше музикално образование, което намира готова или поръчва написването на нова музика, нужна да допълни драматургически и естетически картината, словото и действието. Музикалният оформител работи в непосредствена връзка с режисьора, който е и негов първи помощник в решаването на музикалната партитура на предаването.

Ето и линк:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_bulgarian/cinema_film_t...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-02-17 14:26:04 GMT)
--------------------------------------------------

Грешка в линка по-горе. Моля за извинение:
http://209.85.129.132/search?q=cache:VcZ_RCjvirwJ:www.libsu....

Yavor Dimitrov
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Потвърдено и от неутрален източник. :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  stefanov_a
56 mins
  -> Благодаря, но наистина верният отговор е МУЗИКАЛЕН ОФОРМИТЕЛ.

neutral  natasha stoyanova: тонрежисьор = sound engineer; другото е music editor
2 hrs
  -> Благодаря. Наистина верният отговор е МУЗИКАЛЕН ОФОРМИТЕЛ.

agree  Zhaneta Mladenova
16 hrs
  -> Благодаря.