KudoZ home » English to Bulgarian » Computers: Software

Quality Assurance

Bulgarian translation: осигуряване на качеството


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Quality Assurance
Bulgarian translation:осигуряване на качеството
Entered by: Mihail M Mateev

07:06 May 19, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: Quality Assurance
:)
Mihail M Mateev
Bulgaria
осигуряване на качеството
Explanation:
има го в различните стандарти по ИСО
Selected response from:

Lyudmil
Bulgaria
Grading comment
10x
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1осигуряване на качеството
Lyudmil
5гарантиране на качествотоMaria Doichinova
5гаранция на качеството
Ivaylo Ivanov
5гаранция за качество
pelagia
5осигуряване на качествотоklyunchev


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
quality assurance
осигуряване на качеството


Explanation:
има го в различните стандарти по ИСО

Lyudmil
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
10x

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klyunchev
2 mins

2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
quality assurance
осигуряване на качеството


Explanation:
:-)

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2005-05-19 07:10:06 GMT)
--------------------------------------------------

Видях Вашия отговор, едва след като изпратих моя поради инертност на системата. Оттеглям се от \"битката\".

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2005-05-19 07:11:18 GMT)
--------------------------------------------------

LIFO LOL

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2005-05-19 07:11:40 GMT)
--------------------------------------------------

LIFO = Last in, first out.

klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 18

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
quality assurance
гаранция за качество


Explanation:
гаранция за качество (така съм го срещала)

pelagia
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
quality assurance
гаранция на качеството


Explanation:
quality assurance - (U) management of the quality of goods or services so that they stay at a good standard
Понякога е синоним на "качествен контрол" (quality control)

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2005-05-19 07:41:53 GMT)
--------------------------------------------------

напр. Quality Assurance System - Система за гарантиране на качеството - т.е. система, уверяваща, че процесите, продуктите и оперативното обслужване отговарят на съответните изисквания, стандарти и процедури


    Reference: http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=%22quality+assuranc...
Ivaylo Ivanov
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  klyunchev: Вече: quality control - качествен контрол; quality management - управление на качеството; quality assurance - осигуряване на качеството.
1 min

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
quality assurance
гарантиране на качеството


Explanation:
това е процедура, която се използва за доказване на съответствието на даден продукт (услуга) с изискванията по ИСО. Издават се сертификати от оторизирани агенции или институции, които посочват това съответствие или потвърждават факта, че дадена фирма има въведена система за гарантиране на качеството.

Maria Doichinova
Bulgaria