KudoZ home » English to Bulgarian » Computers: Systems, Networks

Millennium Compliant

Bulgarian translation: Съобразеност с Проблем 2000


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Millennium Compliant
Bulgarian translation:Съобразеност с Проблем 2000
Entered by: Hemuss

18:51 Jun 30, 2007
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks
English term or phrase: Millennium Compliant
Millennium Compliant shall mean the ability of a computer system and/or related hardware and/or software to provide all of the following functions:
...

Става дума за настъпването на 2000-та година.
Мисля, че също така се използва и "Year 2000 Compliant". Има ли възприет термин на български?

Благодаря предварително.
Hemuss
Съобразеност с Проблем 2000
Explanation:
Съобразеност с Проблем 2000.

Проблем 2000 беше официалното български наименование на Y2K. Според мен съобразеност е по-удачен вариант, защото логически погледнато компютър не може да бъде съвместим с нещо, което се квалифицира като проблем, но може да бъде съобразен с такъв проблем с цел избягването му.
Selected response from:

Empty Whiskey Glass
Grading comment
Благодаря.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Съобразеност с Проблем 2000
Empty Whiskey Glass
4 +2Y2K съвместимост
Sylvio Peshev
3съвместимост с 2000 година
Trufev


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
millennium compliant
съвместимост с 2000 година


Explanation:
http://www.trigeminal.com/y2k.asp?1026
http://www.exco.net/excoplus/1999-11-10/bora.html


Trufev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  klyunchev: Ми в първия линк виждам съвместим(и). Compliant е все още прилагателно.
1 hr
  -> Съобразих се с контекста, а не с линка.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
millennium compliant
Y2K съвместимост


Explanation:
Навремето (края на 1999) сред компютърните среди, а и по медиите най-популярна беше абревиатурата Y2K. Даже някои я разписваха уай-ту-кей.

Sylvio Peshev
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Aleksandrova: До 1999 годината компютрите изобразяваха годината с 2 знака. След 2000 г. имаше опасност при калкулирането на разлика в годините да се получат -45г. напр.Това е т.нар 'Millennium bug' или 'year 2000' или 'Y2K'
12 mins

agree  invguy: Лично аз бих предпочел за използвам Y2K (ако текстът го позволява)...
12 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
millennium compliant
Съобразеност с Проблем 2000


Explanation:
Съобразеност с Проблем 2000.

Проблем 2000 беше официалното български наименование на Y2K. Според мен съобразеност е по-удачен вариант, защото логически погледнато компютър не може да бъде съвместим с нещо, което се квалифицира като проблем, но може да бъде съобразен с такъв проблем с цел избягването му.

Empty Whiskey Glass
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PMPT: "Проблем 2000" беше много разпространен израз наистина.
1 hr

agree  invguy: ... обаче "проблем 2000" наистина е утвърденото наименование на български за тази (както се оказа - и слава богу) фалшива тревога :)
12 hrs