KudoZ home » English to Bulgarian » Construction / Civil Engineering

CCTV - closed circuit television

Bulgarian translation: система за видеонаблюдение и охрана


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:CCTV - closed circuit television
Bulgarian translation:система за видеонаблюдение и охрана
Entered by: Donka Aleksandrova

10:39 Feb 13, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: CCTV - closed circuit television
Здравеите,
разбирам какво е closed circuit television, и си мисля, че превод като "наблюдателни камери" или "камери за наблюдение"би свършил работа, но тъй като е абривиатура, се чудя дали няма някакъв по-точен еквивалент. За съжаление няма контенст. Предварително благодаря за идеите!
Donka Aleksandrova
United Kingdom
система за видеонаблюдение и охрана
Explanation:
Тази система е предназначена за мониторинг от "затворена среда", т.е. няма публичен достъп.
http://cctv.raytex-bg.com/cctv.php?k=0

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-13 11:42:50 GMT)
--------------------------------------------------

Направих търсене в Гугъл за "система за видеонаблюдение и охрана".

http://www.google.bg/search?hl=bg&q="система за видеонаблюде...
Selected response from:

V_N
Bulgaria
Grading comment
Много благодаря за отговора. Мисля, че това е най-точното попадение
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6система за видеонаблюдение и охранаV_N
4затворена телевизионна мрежа
Sylvio Peshev
3вътрешна телевизионна системаklyunchev
3Телевизионно-информационна система за вътрешно ползване
Galina Staykova
3cctv - затворена телевизионна система (приложна телевизия)
Lyudmil


Discussion entries: 11





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cctv - closed circuit television
Телевизионно-информационна система за вътрешно ползване


Explanation:
вътрешна телевизионно-информационна система


    Reference: http://www.google.bg/search?hl=bg&q=%D0%B2%D1%8A%D1%82%D1%80...
Galina Staykova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cctv - closed circuit television
cctv - затворена телевизионна система (приложна телевизия)


Explanation:
Само като вариант на предишния отговор, мисля, че може да се преведе и като "приложна телевизия" или "затворена телевизионна система"

Lyudmil
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
cctv - closed circuit television
система за видеонаблюдение и охрана


Explanation:
Тази система е предназначена за мониторинг от "затворена среда", т.е. няма публичен достъп.
http://cctv.raytex-bg.com/cctv.php?k=0

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-13 11:42:50 GMT)
--------------------------------------------------

Направих търсене в Гугъл за "система за видеонаблюдение и охрана".

http://www.google.bg/search?hl=bg&q="система за видеонаблюде...

V_N
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Много благодаря за отговора. Мисля, че това е най-точното попадение

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Boyan Brezinsky: Само че не съм виждал някъде да се употребява с "и охрана" - т. е. винаги е "система за видеонаблюдение". По повод търсенето - 6 резултата не са много убедителни спрямо 6000 без "и охрана".
11 mins
  -> Мерси :)

agree  Elena Aleksandrova
1 hr
  -> Благодаря!

agree  minahadji
1 hr
  -> Благодаря!

agree  etale
3 hrs
  -> Благодаря!

agree  invguy: Съгласен с bsb_2 - без "и охрана". Ония малки камерки, дето докторите ги пускат из тебе да те разглеждат отвътре, са пак CCTV :)
5 hrs
  -> Благодаря!

agree  Rossen Roussev
19 hrs
  -> Благодаря!

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cctv - closed circuit television
затворена телевизионна мрежа


Explanation:
Разбира се, превода зависи от контекста, но според мен без контекст е своеволие да се набеждава този термин като охранителен. В термина не става дума за охрана, а за телевизия. Срежал съм този термин преди повече от 20 години, много преди бума на микроелектрониката и смисълът му беше този, който съм посочил.

Sylvio Peshev
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cctv - closed circuit television
вътрешна телевизионна система


Explanation:
Така го пиша при превод и досега няма забележки от възложителите. И го съкращавам на ВТС.

klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 93

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Sylvio Peshev: "телевизионна система" се среща често по повод цветовото кодиране на сигнала - NTSC, PAL, SECAM
42 mins
  -> Аз съм учил обаче за "системи за цветна телевизия". Справка Гугъл, че има проблем с линка тук. Освен това има доста черно-бели вътрешни ТВ системи.