KudoZ home » English to Bulgarian » Construction / Civil Engineering

link scalloping

Bulgarian translation: вълнообразно движение на звената


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:link scalloping
Bulgarian translation:вълнообразно движение на звената
Entered by: Trufev

18:04 Aug 28, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / Mashinery
English term or phrase: link scalloping
taller flange rollers improve guiding and eliminate link scalloping.
teodopa
Bulgaria
вълнообразно движение на звената
Explanation:
Не съм много сигурен, но явно става дума за някаква строителна машина.
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1вълнообразно движение на звената
Trufev
2изкривяване (провисване?) на разпорките (гредите)
invguy


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
вълнообразно движение на звената


Explanation:
Не съм много сигурен, но явно става дума за някаква строителна машина.

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 152
Notes to answerer
Asker: Да, става въпрос за верижен трактор :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Svetla Ignatova
12 hrs
  -> Благодаря

15 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
изкривяване (провисване?) на разпорките (гредите)


Explanation:
Разбирам го като отнасящо се за статична пространствена конструкция (напр. скеле), в която има разпорки (напречници, съединителни/укрепващи греди).

Тези разпорки са или натоварени аксиално (по оста им) - при което е възможно да се изкривят/огънат и да приемат форма на дъга;
или пък са натоварени с някакво тегло/усилие напречни на дължината им, при което е възможно да провиснат - и пак да приемат форма на дъга (scalloping).

Само предположение. Ако можем да видим какво точно представляват тези flange rollers, нещата биха се поизяснили.

invguy
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4