KudoZ home » English to Bulgarian » Economics

Flexicurity

Bulgarian translation: гъвкавост и сигурност


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Flexicurity
Bulgarian translation:гъвкавост и сигурност
Entered by: Trufev

10:05 Apr 23, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Marketing - Economics / EU
English term or phrase: Flexicurity
Flexicurity - flexible and security
ZhiKol
гъвкавост и сигурност
Explanation:
Едва ли ще намерите аналогична обобщаваща дума на български.

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2008-04-23 10:11:17 GMT)
--------------------------------------------------

Някои източници посочват и "гъвкава сигурност".
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4гъвкавост и сигурност
Trufev
5гъвкава сигуростrada gankova
3 +2Гъвкава сигурностYoana Yotova


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
flexicurity
гъвкавост и сигурност


Explanation:
Едва ли ще намерите аналогична обобщаваща дума на български.

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2008-04-23 10:11:17 GMT)
--------------------------------------------------

Някои източници посочват и "гъвкава сигурност".

Trufev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Milena Atanasova: Концепцията "flexicurity" - гъвкавост и сигурност
8 mins

agree  Yoana Yotova
9 mins

agree  fdrumeva
12 mins

agree  btoteva: може би "трудова" гъвкавост и сигурност по аналогия от трудова заетост. Вижте и в IATE
23 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
flexicurity
Гъвкава сигурност


Explanation:
Или по-описателните
баланс между гъвкавост и сигурност на пазара на труда
или
гъвкавост на пазара на труда, съчетана със сигурност

Зависи от контекста и как точно се използва дума...


    Reference: http://ec.europa.eu/citizens_agenda/social_reality_stocktaki...
    Reference: http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/0...
Yoana Yotova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  teodopa: може би трябва да се използва по-описателно,защото само по себе си името само казва, че е концепция
34 mins
  -> Благодаря. Зависи от контекста, но ако текстът позволява и аз бих използвала по-описателните варианти. Затова и ги посочих. Само авторът на въпроса знае какво може да използва в неговия случай.

agree  Miglena Loster
8 days

8 days   confidence: Answerer confidence 5/5
flexicurity
гъвкава сигурост


Explanation:
Така е прието да се превежда във всички официални документи от институциите на ЕС.


    Reference: http://ec.europa.eu/employment_social/employment_strategy/fl...
rada gankova
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian