KudoZ home » English to Bulgarian » Education / Pedagogy

undergraduate degree

Bulgarian translation: бакалавърска степен


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:undergraduate degree
Bulgarian translation:бакалавърска степен
Entered by: Boyan Brezinsky

11:52 Mar 8, 2004
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Education / Pedagogy
English term or phrase: undergraduate degree
X received his undergraduate degree at Harvard.
След това обясняват къде е получил докторска титла и в кой университет е станал професор. Така че не е да е останал само на undergraduate.
А в речника е дадено следното определение:
un-der-grad-u-ate (un duhr graj'ue it, -ayt ) n.
1. a college-level student who has not received a first, esp. a bachelor's, degree.
adj. 2. having the standing of an undergraduate.
3. pertaining to or characteristic of undergraduates.

И точно тук виждам известно противоречие :)
Разбира се, че има undergraduate degree, като гледам купищата страници на университети в интернет, които го предлагат. Но как би било на български?
Boyan Brezinsky
Bulgaria
бакалавърска степен
Explanation:
провеждане на държавен изпит за придобиване
на бакалавърска степен за специалността...

www.phys.uni-sofia.bg/bul/archive/zashtiti.html

Специалности: - Горско стопанство ­ бакалавърска
степен, след която обучението може да ...

www.ltu.bg/candidate/spec.html

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-08 12:04:32 (GMT)
--------------------------------------------------

щом XX е учил за undergraduate degree в Харвард (или по-точно в Hardvard & Radcliffe College), значи няма как да е Associate degree (т.е. е получил(а) Bachelor\'s там)
Selected response from:

Vladimir Shapovalov
United States
Grading comment
Благодаря, също и коментарите на останалите бяха много полезни.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5бакалавърска степен
Vladimir Shapovalov
4Х. получи първоначалното си университетско образование в Харвард
Iolanta Vlaykova Paneva


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
бакалавърска степен


Explanation:
провеждане на държавен изпит за придобиване
на бакалавърска степен за специалността...

www.phys.uni-sofia.bg/bul/archive/zashtiti.html

Специалности: - Горско стопанство ­ бакалавърска
степен, след която обучението може да ...

www.ltu.bg/candidate/spec.html

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-08 12:04:32 (GMT)
--------------------------------------------------

щом XX е учил за undergraduate degree в Харвард (или по-точно в Hardvard & Radcliffe College), значи няма как да е Associate degree (т.е. е получил(а) Bachelor\'s там)


    Reference: http://www.phys.uni-sofia.bg/bul/archive/zashtiti.html
    Reference: http://www.ltu.bg/candidate/spec.html
Vladimir Shapovalov
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
Grading comment
Благодаря, също и коментарите на останалите бяха много полезни.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Skipp
37 mins
  -> благодаря :)

agree  Empty Whiskey Glass: The basic undergraduate degrees are the Bachelor of Arts and the Bachelor of Science. Students may obtain these degrees in a variety of majors. More specialized degrees, such as a Bachelor of Music, require more undergraduate study.
38 mins
  -> благодаря :)

agree  Iolanta Vlaykova Paneva
1 hr
  -> благодаря :)

agree  shabda
3 days2 hrs
  -> благодаря :)

agree  Avivabg: Но в българското висши образование има и степен преди бакалавър, в дипломите пише "Специалист", което е три-годишен курс от висшето образование,
6 days
  -> да, споменах за това в коментара до asker-a. Всъщност, "Специалист" е еквивалент на Associate Degree. Undergraduate degrees са бакалавър и специалист, но в Харвард и Редклиф (т.е. в случая) се учи само за бакалавър

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Х. получи първоначалното си университетско образование в Харвард


Explanation:
Х. получи първоначалното си университетско образование в Харвард/или нещо от рода/ ако може да се перифразира,но бакалаварска степен също не е погрешно
само една идея,защотото наистина има противоречие

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2004-03-14 02:13:43 GMT)
--------------------------------------------------


Definition: \\Un`der*grad\"u*ate\\, n.
A member of a university or a college who has not taken his
first degree; a student in any school who has not completed
his course.





Iolanta Vlaykova Paneva
Canada
Native speaker of: Bulgarian